Re: Jaki modem ?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Thu 28 Aug 1997 - 13:36:44 MET DST

> Czy warto oszczedzic i kupic cos w rodzaju Zoltrixa, Zooma, czy innego
> Requesta,
> czy moze warto jednak zaplacic wiecej za Microcoma OfficePorte, Motorole
> Lifestyle ( modele 28 kbps ) , lub Couriera . Moze zlotym srodkiem jest
> zakup Sportstera ?
> Moze macie inne propozycje ?
> Interesuje mnie modem niezawodny i szybki ( czyli niskie koszty
> eksploatacji + zadowolenie z uzytkowania ), utrzymujacy polaczenie w
> trudnych warunkach - nie chcialbym kupic chlamu, ale tez nie chce doplacac
> tylko "za marke".

To zalezy od Twoich potrzeb i oczekiwan. Jesli liczysz na 100% poprawne
polaczenia w kazdych warunkach to niestety nie mozesz oszczedzac. Jesli
masz mozliwosc wybrania i testowania modemow i ew. zwrotu to niewatpliwie
bedziesz w stanie dobrac po ilustam probachg takiego Zoltrixa/ZOOMa ktory
bedzie dzialal z Twoja centrala i modemami w Twojej TPSA poprawnie. Co nie
oznacza, ze ten sam modem bedzie sie poprawnie laczyl np. z modmem kumpla
czy jakimstam BBSem. Inwestycja w Sporstera zalatwia 90% problemow z
jakoscia polaczen, podobnie Microcomm czy inny dobrej klasy modem. Nie
jestem przekonany, czy zakup Motoroli czy Couriera do domu to nie pewnego
rodzaju przesada. Sa to naprawde porzadne modemy, ale ich cena do domowych
zastosowan nie zawsze uzasadnia zakup. Jesli masz za duzo pieniedzy, to
oczywiscie Courier jest lepszy od Sportka, pozostaje pytanie o ile i czy
jestes w stanie za to 500zl dodatkowo zaplacic. Sportek jest faktycznie
chyba 'zlotym srodkiem' - jeszcze w miare tani, ale juz naprawde dobry.

karpio