Re: Polskie fonty w ISO

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 27 Aug 1997 - 10:53:07 MET DST

On 25 Aug 1997 22:03:05 +0200,
=?iso-8859-1?Q?Micha=B3?=.=?iso-8859-1?Q?_Macierzy=F1ski?=@polonez.man.lodz.pl
wrote:

>Małe pytanie:
>gdzie można ściągnąć jakieś ładne polskie fonty w ISO. Mam jakieś Times new
>roman iso, ale nie są zbyt zachęcające.
>Czy żeby dać kumplowi tekst z Worda, będę musiał znowu przełączać
>klawiaturę na "klawiaturę programisty cp1250" i pisać pod tym ?
>I jeszcze jedno, czy to w ogóle działa i macie na swoich ekranach tę już
>dobrą czcionkę z dobrymi ogonkami?

A pod jakim systemem chcesz tego uzywac? Jak plik z Worda, to rozumiem
ze windoza? I po cholere ci fonty ISO Latin2??? Programy komunikacyjne
(netszkapa, misie) maja psi obowiazek przekodowywac z wewnetrznego
standardu cp1250 na iso 8859-2 w locie przy wypuszczaniu tekstu w
swiat. Do pisania plikow html tez powinny konwertowac przy zapisie na
dysk - zatem zadne czcionki dodatkowe nie sa ci potrzebne, wystarczy
konfiguracja systemu.

Co do plikow Worda i ISO to raczej nalezy poszukac makra konwersji
miedzy standardami - gdzies na sieci (moze PSO) powinno sie
poniewierac.

Co do twoich literek - a jak niby ma je byc widac poprawnie? Wstawiles
wlasna czcionke, jakby od czcionki u ciebie akurat zalezalo
wyswietlanie u mnie... a niech tam u ciebie wyswietlaja sie pieski i
kwiatki, wazne jest aby: po pierwsze uzyc wlasciwych kodow (co
uczyniles), po drugie - zdeklarowac w wiadomosci wlasciwy charset, ty
masz zas:

bo programu nie przekonfigurowales, tylko podmieniles czcionke i
klawiature. Lepiej juz pisac bez polskich liter, jak slac ISO Latin2 z
takim naglowkiem - jeszcze jakis serwer sie zbiesi i cos pokaszani,
albo jakis robot cie obsobaczy (a bywaly takie na necie, bywaly!)

Darek