Re: P200 czy 166MMX ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 25 Aug 1997 - 00:20:22 MET DST

24 Aug 1997 18:38:33 GMT "JaQbek" <jbx_at_friko.onet.pl> pisze:

>W tym tygodniu chcę przesiąść się z Cx5x86-100
>(podkręcony do 120) na Pentiuma i mam problem.
>Czy kupić P200, czy może lepiej P166 MMX ?

Intel podaje moc obliczeniowa procesorow w postaci wskaznika ICOMP 2.0
w nastepujacy sposob
P 166 - 127
P 200 - 142
P 166MMX - 160
P 200MMX - 182

Wzrost predkosci z 166 do 200 to wzrost mocy ok 12-14%, co pokrywa sie
z moimi doswiadczeniami. Zmiana generacji procesora, przy tej samej
predkosci zegara, to wzrost o ponad 25% w co mozna wierzyc, poniewaz
MMX ma kilka istotnych udoskonalen - przede wszystkim wiekszy
wewnetrzny cache.

>Komputer służy mi do surfowania po sieci (usenet,
>e-mail, www) i czasami do grania (ostatnio nie
>miałem do tego warunków - Cx5x86 120 = P75-90)
>Ja myślę, że lepiej kupić P200, ale wolę skonsulto-
>wać to z Wami.
>Jak procesor, to i płyta główna. Jaką mi radzicie ?
>Myślałem o ASUS TX97 (ok. 700 zł), ale podobnie
>j.w. proszę o radę.

Chipset TX jest szbki tylko z pamiecia SDRAM i maksymalnie 64Meg.
Jezeli chcesz uzyc EDO czy FPM lub wiecej pamieci niz 64Meg, to lepszy
bedzie chipset HX. Warto kupowac tylko takie plyty, ktore maja
mozliwosc pracy na 83MHz (np. ABIT, ASUS). Pentium w ustawieniu
2*83MHz jest wydajniejsze niz 3*66MHz :-)
Dodatkowe predkosci szyny, (75, 83) daja wieksze mozliwosci
eksperymentow z podkrecaniem procesora :-)

>No i na koniec twardziel. To ma być 2.5 - 3 Gb, za
>około 1000 zł. Tu już zupełnie nie wiem, co kupić.

Chyba niedawno byla taka dyskusja? Sprawdz poprzednie listy :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski