Re: Bootable crom.Jak zrobic? Czesciowe rozwiazanie

Autor: Krzysztof Janicki (kajan_at_polbox.com)
Data: Fri 22 Aug 1997 - 11:10:56 MET DST

Problem ten pojawial sie juz wielokrotnie na listach, sam kiedys szukalem
rozwiazania, daremnie. Ostatnio z pomoca jednego kolegi znalazlem w inecie
dokumenty tyczace tego tematu. Sa one dla mnie mocno skomplikowane i
niedokladne. Wydaje sie, ze zrobienie bootable cdrom nie jest sprawa
prosta. Pozwolicie, ze streszcze pobieznie to co sie dowiedzialem:

1/ tworzymy BOOTUJACA DYSKIETKE (lub dysk twardy) z cala zawartoscia ktora
ma sie BOOTOWAC.
2/ kopiujemy dokladny OBRAZ (image) dyskietki do pliku np. OSBOOT.IMG
3/ tworzymy plik binarny np. BVD.BIN o dlugosci 2048 bajtow, wpisujemy 32
okreslone bajty, reszta zero
4/ tworzymy drugi plik binarny np. BOOTCAT.BIN parametry podobne
5/ umieszczamy w/w 3 pliki w programie do nagrywania i symulujemy nagranie
do pliku np. ISO.DIR
UWAGA - PROBLEM: plik BVD.BIN musi byc umieszczony dokladnie w 17 sektorze
cdrom-a
6/ przeszukujemy plik ISO.DIR np. diskedytorem i odczytujemy wartosci 4
bajtow
7/ przeszukujemy plik BVD.BIN i wpisujemy te 4 bajty we wlasciwe miejsce
8/ przeszukujemy jeszcze raz plik ISO.DIR np. diskedytorem i odczytujemy
wartosci 4 innych bajtow
9/ przeszukujemy plik BOOTCAT.BIN i wpisujemy te 4 bajty we wlasciwe
miejsce
10/ jeszcze raz umieszczamy te 3 lekko zmienione pliki w programie do
nagrywania i nagrywamy plyte

PYTANIA:
1/ zaden z programow ktore mam nie oferuje zapisu w okreslone miejsce
(sektor)???
W WinOnCd tez nie widze takiej funkcji, choc na www producenta jest
napisane, ze taka mozliwosc (bootable) jest. Wersja 3.
2/ co z reszta zawartosci cdrom-a, czy nalezy dograc w innej sesji???

DYGRESJA: z dokumentow wynika (tak mi sie zdaje), ze bootujacy cdrom to "2
w 1" . Sklada sie jakby z 2 czesci: bootujacej (emuluje stacje dyskietek
lub twardy dysk) po czym sie przelacza w normalny cd-rom.

Uwaga: dla milosnikow roznych systemow - na podobnej zasadzie mozna zrobic
plyte wielosystemowa (rowniez Mac-a)

APEL: Chetnie nawiaze kontakt z osobami ktorych zainteresowal problem,
znaja niezle angielski i sprzet od wewnatrz. Posiadam nagrywarke i jestem
sklonny poswiecic kilka plyt na eksperymenty. Wydaje mi sie, ze sprawa jest
ciekawa i warto by bylo ja definitywnie rozwiazac.

Serdecznie Pozdrawiam
Krzysztof Janicki
kajan_at_polbox.com