Re: Jaka szybkosc?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 18 Aug 1997 - 23:47:59 MET DST

On Mon, 18 Aug 1997 12:12:48 +0200, Robert Slaski

>IMHO (tylko i wyłącznie) najniższą warstwą przy transmisji z modemu do
>PC jest standard RS-232, w którym (typowo) przesłanie 8 bitów danych
>poprzedzone jest bitem startu i zakończone bitem stopu. No ale może się
>mylę, nie znam za dobrze PPP, liznąłem tylko Z(X)modem.

Znasz sie :-) ta kostka co jest standardowo w pececie do obslugi
zlacza szeregowego nie da sie zaprogramowac w tryb bez bitow startu i
stopu.

P.S. RS232 to norma co opisuje napiecia, obciazenia, rozklad kabli we
wtyczce - ale nie opisuje tego co jest przesylane. Zadne bity jej nie
interesuja, poza jedynie zalecanymi predkosciami [150, 300, 600,
....]

>No właśnie, że się chwaliłem. Plik binarny z sansajta (bleble.tar.gz),
>coś koło 200kB, ściągnąłem w czasie sporo poniżej pół minuty - mierzone
>ZEGARKIEM (zdziełano w CCCP :) i patrząc na lampki kontrolne modemu
>(software emulated LEDs)

Hm, 200kB/30s = 6kB/s ~= 50kb/s .... modem byl 56k?

J.