Re: Jaka szybkosc?

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Mon 18 Aug 1997 - 12:12:48 MET DST

R.Zylla, Lodz-Baluty wrote:

> Przy transmisji pakietow takich jak w FTP (TCP/IP)
> nastepuje transmisja blokowa BEZ bitow startu i stopu dla
> kazdego bajtu osobno.

IMHO (tylko i wyłącznie) najniższą warstwą przy transmisji z modemu do
PC jest standard RS-232, w którym (typowo) przesłanie 8 bitów danych
poprzedzone jest bitem startu i zakończone bitem stopu. No ale może się
mylę, nie znam za dobrze PPP, liznąłem tylko Z(X)modem.

> Panowie, nie podniecajcie sie tymi liczbami.
> Nasza Szkapa pokazuje szybkosc transmisji kilkaset kilobajtow
> na poczatku pliku binarnego (zeby nie bylo watpliwosci modem 2400baud)
> a potem powoli schodzi na prawdziwe szybkosci transmisji ~2300 bitow/sek.
>
> Chwalcie sie wiec swoimi rekordami przy transmisji dluzszej
> niz 1 minuta.

No właśnie, że się chwaliłem. Plik binarny z sansajta (bleble.tar.gz),
coś koło 200kB, ściągnąłem w czasie sporo poniżej pół minuty - mierzone
ZEGARKIEM (zdziełano w CCCP :) i patrząc na lampki kontrolne modemu
(software emulated LEDs)

Pozdrawiam,

--
Robert Slaski