Re: win95, procesor, wiatrak...

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Fri 15 Aug 1997 - 13:37:16 MET DST

On 15 Aug 1997, Tomasz Kłoczko wrote:

> Wiesz, masz rację. Przejrzałem sobie właśnie kilka dok i właściwie jak nawet
> nie ma się włączonego supp do APM to i tak działa halt :)

 Jesli nie ma absolutnej koniecznosci maksymalnego oszczedzania energii --
innymi slowy -- za wyjatkiem komputerow przenosnych, lepiej APM nie
uzywac. Niestety, do obslugi APM uzywany jest BIOS, a ten jak wiadomo,
jest pisany przez niewiadomych programistow i jego jakosc jest co najmniej
nieustalona, a w wielu przypadkach -- watpliwa. Trzeba sobie przy okazji
zdac sprawe, z mysla o jakich srodowiskach operacyjnych tworzony jest kod
BIOSu.

 Przyklad z zycia wziety -- BIOS pewnej plyty (wcale nie byle jakiej --
np. jako instrukcja obslugi sa dolaczone dwie ksiazki formatu mniej wiecej
B5 o grubosci 0.5 cm kazda ;-) ) raportuje nie istniejace urzadzenie PCI:

  Bus 0, device 14, function 0:
    Unknown class: Intel Unknown device (rev 0).
      Vendor id=8086. Device id=8.
      Fast devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 255.
      Prefetchable 32 bit memory at 0xffe7e800.

Jak widac, wiekszosc ustawien jest bez sensu. Oczywiscie `scanpci'
pozwala potwierdzic, ze jest to tylko BIOSowa efemeryda...

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +