Re: Czy male firmy to koniecznie oszusci????

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 01:18:10 MET DST

lewando_at_ibm.net (Andrzej Lewandowski) writes:

> Wykryto, ze komputer za $70K ma tzw. "microchannel", a wiec
> technologie zaprojektowana w czasie i na potrzeby komputerow PC-XT.
> Stad klopoty z szybkoscia.

Wykryto? Hmm... PC-XT? Hmm... Widziales Ty jakiegos PC-XT z MCA?

Wydawalo mi sie, ze fakt uzywania przez (co to jest - RS6000?) taka
maszynke MCA jest raczej ogolnie znany, nie tylko wsrod adminow takich
systemow.

> Zas pada na skutek tego ze AIX nie informuje aplikacji ze nie
> przydzieli jej wiecej pamieci niz tenze AIX ma do dyspozycji.

Tzn. jak ma ja o tym poinformowac? Jesli operacja alokacji pamieci
sie nie udaje, to zwykle aplikacja rozpoznaje to po wskazniku = NULL.
Potrzebne jest cos wiecej? Akurat AIX na pewno zwraca NULL'a w przypadku,
gdy nie ma wiecej pamieci, pracowalem na takim, ktoremu sie to zdarzalo.

Inna sprawa, ze takie sytuacje sa raczej wysoce wyjatkowe.

> Bohatersko oddaje wiec wszystko co do jednego bajta i z poczuciem
> dobrze spelnionego obowiazku spokojnie pada.

Tzn. co pada?

BTW: a jak ma zareagowac, jesli aplikacja chce wiecej niz on posiada,
i owa aplikacja nie spodziewa sie (i nie sprawdza nawet tego), ze moze
tej pamieci nie dostac? Moze trzeba swapa dodac, albo pamieci dokupic?

Sorry ze to takie podstawowe, moze ja nie zauwazam jakiegos ukrytego
sensu w Twoim postingu...

--
Krzysztof Halasa