Re: SDRAM

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 12 Aug 1997 - 00:21:05 MET DST

cad2_at_dmcs.p.lodz.pl (Zbigniew Klos) writes:

> Niestety naprawde niewiele daje. Bedzie dawac dopiero jak plyty beda
> taktowane naprawde szybkimi zegarami (ok. 100MHz). Wtedy zwykle EDO
> bedzie juz stanowczo zbyt wolne i roznica bedzie duza. Teraz 1-5% na
> korzysc SDRAM.

Bez przesady, roznica pomiedzy 83MHz, a nawet pomiedzy 66MHz i 100MHz
nie jest duza - pare WS wiecej i po klopocie, duzej roznicy nie bedzie.

Byle tylko miec duzy first level cache (najlepiej z 64KB lub wiecej),
i second level cache (512KB lub wiecej) z przyzwoitym czasem
(prawdziwego) dostepu.

Jak dla mnie, to ten SDRAM przypomina mi wkladanie bardzo szybkich dyskow
(-> bardzo drogich) tam, gdzie nie sa one mocno obciazone, albo np.
robienie swapa na ramdysku. Podobnie bylo kiedys z EDO, tylko ze teraz
cena spadla i przez to efekt ustapil.

--
Krzysztof Halasa