Re: "Teleprotector"???

Autor: Bogdan Drozd (karol_at_bbs.chip.pl)
Data: Thu 07 Aug 1997 - 07:40:18 MET DST

Paweł Radecki wrote:

> Poruszalem juz ten problem, ale niestety nie uzyskalem odpowiedzi.
> Mam ZOOM'a 34X+ (33600). Mieszkam w Bialogardzie, kolo Koszalina (10
> km). Niestety, lacze sie z TPNET'em przy szybkosci co najwyzej 14400
> (musze ustawiac to recznie) jest to troche przygnebiajace, w koncu nie
> mieszkam na Alasce. Co ciekawe, laczylem sie wczesniej z pewnym ISP w
> Kolobrzegu przy predkosci 24000-28800, a co najwazniejsze - do
> Kolobrzegu jest jakies 42 km, czyli 4 razy dalej!

Gdybys nie wspomnial o szybkich polaczeniach z Kolobrzegiem(zaskaujace),
to najbardziej prawdopodoba przyczyna wolnej transmisji bylyby
marnej jakosci analogowe, nosne lacza miedzymiastowe do centrali
w Koszalinie (mimo niewielkiej odleglosci wszelkiego rodzaju
znieksztalcenia ukladow teletransmisyjnych moga dolowac szybkosc).
Analogowki byly projektowane w czasach, gdy jedyna transmisja danych
to byla telegrafia (kilkaset bodow). Podobny problem maja uzytkownicy w
Czluchowie (do serwera w Slupsku 120km), Chojnicach (80km Bydgoszcz).
Zalogowac sie na predkosci pow. 14400 to istny cud. Tez cholera mnie
bierze, ze mimo posiadania modemu 28800 (Motorola) stabilne polaczenie
jest ponzej 14400. Pozostaje czekac na lacza cyfrowe.

Bogdan Drozd, Człuchów
e-mail:karol_at_bbs.chip.pl