Re: CDROM jako Master Secondary IDE

Autor: Jerzy Goca (jgoca_at_wel.wat.waw.pl)
Data: Mon 04 Aug 1997 - 14:13:47 MET DST

Wolfik wrote:
> Masz zablokowany drugi kontroler, być może jest Ci potrzebny specjalny
> sterownik kontrolera dysków twardych pod Win95. Powinien być taki dołączony
> do płyty głównej.
Taki właśnie sterownik zainstalowałem. Ale działa on poprawnie tylko
wtedy, gdy w secondary channel występuje dysk twardy.
Sprawdzałem 2 konfiguracje:

Dotychczasowa:
    Primary: Master - Segate 2.5GB
             Slave - CDROM
    Secondary: (Master/Single)-Caviar 1.2GB (WDC21200) w szufladzie
lub brak dysku.
Gdy szufladę wyjmuję, to WIN95 mówi - urządzenia nie ma lub .... (nie ma
to znaczenia)
Gdy wkładam - wszystko działa poprawnie.

Po przełączeniu następującym:
  Primary: Master - Segate 2.5GB
           Slave - Caviar 1.2GB w szufladzie <lub brak>
  Secondary: CDROM
CDROMa w ogóle nie widzi i mówi (jak w przypadku braku dysku), że
urządzenia nie ma, nie działa...
Zaznaczam, że mój WIN95 to goła wersja 4.00.950. Może upgrade za pomocą
Service-Pack 2.0 coś pomoże, jak myślicie?
Mechanizm PNP płyty głównej podczas startu (na poziomie BIOSu) poprawnie
rozpoznaje CDROM. A Win95 - nic!
Jurek
Wg artkułu, o którym pisał Jacek Piskozub, odpowiednie poprawki driverów
mają być już w wersji OSR2 WIN95.
Czy ktoś, kto ma taką wersję systemu potwierdza brak tego typu kłopotów?