Re: Problem: MIDI

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 02 Aug 1997 - 21:13:46 MET DST

Zbyszek T. wrote:

> Mam następujšcy problem: dysponuję kartš muzycznš na chipsecie Yamaha OPL
> 3, oraz instrumentem klawiszowym typu CASIO MT 750. Pracuję pod WIN95.

Napisz jaka karta. Ten chipset to tylko syntezator FM
(BTW dość marnawy, ESS robi lepsze). Na każdym chipsecie można
zrobić zarówno bardzo dobrą kartę (jak na możliwości układów)
jak i beznadziejną. Ja na przykład miałem problemy z MIDI
w Primaxie UltraSound, Shuttle SoundSystem 48 i Aztech WaveRider
(czy coś w tym stylu). W końcu zostałem przy Gallancie
SC-7000 na układach Crystal+Yamaha OPL4.

Proponuję też zmienić system :). W WinNT konfiguracja MIDI jest
znacznie prostsza. Nie ma tego denerwującego mechanizmu
Włącz i Płacz, który rozwala totalnie konfigurację i
wyłącza drivery nie pisząc nawet o tym.

> Chciałem za pomocš odpowiedniego interface'u podłšczyć klawisze do PC'ta i
> wykorzystać ten zestaw w charakterze sekwencera MIDI. Problem polega na
> tym, że instrument przyjmuje komunikaty MIDI i gra jak należy, komputer
> natomiast nie reaguje na klawisze. Nie pomogły żadne prośby i grośby,
> manipulowanie MIDI Mapperem, grzebanie w rejestrach. Do prób używałem
> Midisoft Recording Session pod WIN 3.1. Podejrzewam, że to wina karty
> muzycznej, ale może ktoś miał podobny problem i wybrnšł z niego?

Sprawdź IRQ. Ja mam np. dla karty IRQ 11, a dla MIDI IRQ 9.
Wolne jest zazwyczaj IRQ 5 - jeżeli nie masz portu LPT2.
Wolne są też IRQ 10, 11, ale z nimi są czasami problemy.
Nie polecam IRQ 7 - może działać, ale mogą wystąpić konflikty
z drukarkami obsługującymi Bidirectional Parallel Port.

Może to być konflikt portu (domyślnie 330) z jakimś innym
urządzeniem (np. adapter SCSI), ale rzadko się zdarza.
Może być też zły kabel, ale mało możliwe.

MidiSoft Recording Session działa (kiedyś używałem). Jak
chcesz, to z mojego WWW możesz ściągnąć wersję Alfa mojego
własnego sekwencera MIDI dla Windows 95/NT. Jest cały czas
rozwijany, ale nawet ta testowa wersja jest stabilniejsza
od np. finalnego Win95 :> . Wyłączyłem w niej tylko
opcję Save :( .

> P. S.
> Jestem nowy na newsie, czy może mi ktoś wyjaśnić, co to jest wštek (proszę,
> nie śmiejcie się głośno)? Czy to to samo, co temat (czyli np. Problem:
> MIDI)?

Wątek jest to zbiór listów zaczynający się od listu o jakimś temacie
(np. List), a kontynuowany listami z tematem Re: List.
Odpisując na jakiś list dodajesz jedną gałązkę do drzewka
wątku. Ale niektórzy rozwalają wątek zapominając o dodaniu
słówka Re: w temacie, lub dodając Odp: (robią to np.
polskie mailery Microsoftu).

I please, ustaw polskie litery. W nagłówku nie masz nic,
ślesz w CePie 1250. Znajdź jakiś post Grzegorza Szyszło,
tam masz adres Polskiej Strony Ogonkowej, gdzie są
dokładne instrukcje.

| Radosław Sokół |
| mailto:rsokol_at_iname.com * http://www.polbox.com/l/lizard/ |
| What do you want to fix today? |