Re: UNIX-skrypt

Autor: Robert Slawinski (ru4d2_at_interport.net)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 07:58:40 MET DST

On Wed, 30 Jul 1997 16:13:47 GMT, kadi_at_key.net.pl (Arkadiusz
Sliwinski) wrote:

> Hej!
> Nie jestem pewien, czy na dobra liste, ale sprobuje :)
> Czy jest mozliwa taka sytuacja:
> Lacze sie z providerem za pomoca zwyklego terminala.
> Lacze sie z jakims serverem via FTP.
> Wybieram pliczek i zaczynam go sciagac.
> A poniewaz pliczek powiedzmy 5MB sciaga sie wolno powstaje pytanko -
> - czy moznaby zrobic tak, abym mogl sie rozlaczyc tak, aby na moje konto
> przez caly czas ten plik sie sciagal?

jesli ftp otwierasz z sesji unix'a to polacz sie z remote serverem
ftp. zacznij sciagac plik i potem:
[ctrl]+[z] to spowoduje zatrzymanie procesu, ale nie zabicie
komenda bg - spowoduje przejscie procesu w tlo
teraz mozesz nawet wyrwac wtyczke z gniazdka, a plik bedzie sie i tak
na server ladowal.

mozesz tez zaraz po wpisaniu komendy ftp costam.gdziestam.com postawic
znaczek "&" wtedy cala zabawa od samego poczatku bedzie w tle, ale to
troche upierdliwe przy logowaniu.<rs>