Re: Emulatory Win API dla Linuxa i Solarisa/86

Autor: Maciej Bartkowiak (mbartkow_at_cs.tut.fi)
Data: Tue 29 Jul 1997 - 10:03:59 MET DST

Dzieki za odpowiedz

Chcialbym wyjasnic, skad wzielo sie pytanie. Mam kilka aplikacji, na
ktorych do tej pory pracowalem pod Win3.11
Poniewaz coraz wiecej programow zaczyna wymagac systemu 32-bitowego,
a nie mam najmniejszej ochoty paprac sie z 95, widzac jakie problemy
ma z nimi wiekszosc moich znajomych, pomyslalem, ze moglbym sprobowac
Przejsc w domu na Linuxa albo Solarisa/86. Na uczelni pracuje na SUNie,
zdazylem polubic UNIXa, a i aplikacje pisze sie tysiackrotnie prosciej
na X11 niz do MS.
Nie wchodzi w rachube kupowanie wersji natywnych komercyjnego opro-
gramowania do Linuxa, skoro mam stare narzedzia do Windows - nie mam
na to pieniedzy. Natomiast nie moge za bardzo tych narzedzi zmieniac
- skoro szef uzywa Worda, a to dlatego, ze dyrekcja uzywa Worda, i pol
swiata uzywa Worda (niestety, np. oficjalnym formatem dokumentow ISO
jest Word, nie masz wyboru), to ja musze tez, bo pisze z szefem wspolne
dokumenty i publikacje. Podobnie jest z Corelem i PhotoShopem - mam
mase projektow w cdr i psd i nie da sie ich przeniesc do xfiga albo
gimpa ze wzgledu na inna specyfike tych programow.
Jesli chodzi o obrobke dzwieku - no coz, nie ma pod UNIXem tak profesjo-
nalnych narzedzi jak CoolEdit czy SoundForge - po prostu zbyt slaby
rynek.

Pozostaje jeszcze alternatywa typu NT, ale czy to w ogole pojdzie pod
4.0 ? Podobno ten system wymaga 32-bitowych aplikacji, wiec o starych
wersjach pisanych pod 3.11 mozna po prostu zapomniec ?

Slawomir Bialek wrote:

> Akurat Photoshop oraz Corel są w wersjach Linux Native i żadnego
> emulatora nie potrzeba. Co do photoshopa to nie wiem, która wer­
> sja a Corel Linuxowy jest odpowiednikiem wersji 5.0 znanej z Win.
[...]
> Worda 6 nie ma, ale nie widzę też potrzeby w szukaniu emulatora,
> który pozwoli go uruchomić. Na linuxa jest już trochę aplikacji i
> pewnie znajdziesz takie, które będą odpowiadać Twoim wymaganiom
> (np. ApplixWare - pakiet typu office, czy WordPerfekt).
[...]

Maciej Bartkowiak             mbartkow_at_et.put.poznan.pl
Institute of Electronics & Telecommunications
Poznan University of Technology, POLAND
temporarily @ Tampere University of Technology, FINLAND