Re: Netscape 4.01

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 25 Jul 1997 - 10:24:11 MET DST

DAREK wrote:

> Witam

Ja też.

> Moim zdaniem przy bezpośrednim starciu NC 4 kontra IE w obsłudze news
> szala
> zwycięstwa przechyla się na stronę NC i tak np. opcja sortowania
> według autora
> to jest dokładnie to o co chodzi a nie tak jak w IE gdzie wszystko
> jest w sumie na
> kupie i brak rozeznania w tematach.

Sortowanie w NC mi się nie podoba. Jak sortuję według daty, to
mi nie wątkuje. A jak sortuję według wątków, to nie wiem, według
czego on sortuje w drugiej kolejności, ale na pewno nie według daty.
Nowe wiadomości mam zarówno na górze, jak i na dole listy.

> Druga sprawa gdy rozwijam wątek danego tematu to od razu do końca nie
> trzeba się bujać od wątku do wątku jak w IE

To jest rzeczywiście sprytne.

> Jako że nie wszystkie rozumy zjadłem mam pytanie:
> 1. Czy można w NC 4.01 zaznaczać kolejne tematy news'ów do ściągnięcia
> w trybie Off Line.

Chyba nie. Po pierwsze można ściągać tylko w OnLine. Zaznaczać
do ściągania można tylko całe grupy. Jedynym sposobem ominięcia
niektórych wątków jest ich ignorowanie (Message->Ignore Thread).

MS Internet News był bardzo elastyczny pod względem zaznaczania,
co ma ściągać a co nie, ale za to był również nieprzewidywalny
(po rozłączeniu się modemu odznaczał wszystkie wiadomości i
trzeba było na nowo je zaznaczać).

> 2. Zaznaczać całe wątki jednym pociągnięciem myszy.

Kilkasz na ikonie wątku i zaznacza Ci się cały, a nawet automatycznie
rozwija.

Jedynymi wadami NC, jakie dotychczas znalazłem, to zbyt częste
wykrzaczanie się (i to pod Windows NT, gdzie nie można tego tak
łatwo zrzucić na konto systemu!), szczególnie przy korzystaniu
z grup dyskusyjnych, małe błędy w wyświetlaniu (w przeglądarce
i edytorze WWW), ww. dziwne sortowanie i miejscami nieintuicyjny
interface użytkownika (np. dodanie nowego serwera news wymaga
w wejście do okienka subskrypcji grup dla aktualnego serwera :( ).

Radosław Sokół
Mail address: rsokol_at_iname.com
What do you want to fix today?