Re: FastEthernet

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 01:30:04 MET DST

marcin_at_jowisz.iis.pw.edu.pl (Marcin Szymanski) writes:

> Zdecydowana wiekszosc - owszem. Ale nie wszystkie.

Tak. Tylko ze te wyjatki pracuja na tym BNC z szybkoscia 10 Mbps,
a 100Mbps jest tylko na RJ45 albo ew. AUI.

> Po drugie, ze zwyklego etherneta nie da sie wyciagnac 2MB/s
> Co rozumiesz pod pojeciem zwylky? Karte, czy okablowanie?

Standard sieci - mowiacy o tym, ze data transfer rate = 10Mb(its)ps.

> Na 'zwyklych' kartach i 'zwyklym' kablu, pomiedzy dwoma stacjami roboczymi
> spokojnie wyciagam realnego transferu 2MB/sek ( nie 2 Mbps ).

Z Ethernetu (nie fast) ? Interesujace. A moze to np. Token Ring 16Mbps?

> Pod linuxem (sterowniki 32bit do karty i dysku !) z palcem w nosie
> wychodzi realnie 1.2 - 1.3 MB/s.

Tez ciekawe. Istotnie, na dobrych kartach pod Linux'em udalo mi sie
wyciagnac ok. 1.2 MB/s, ale to bylo ftp przy pustej sieci, 2 karty na
DEC 21040, i komputery Pentium-100 i PPro-200.

> Nawet jesli mialoby to byc 1MB/s+1MB/s (full duplex), to
> Nie ma rzeczy niemozliwych :)

Niestety to jest. Moze zorganizujesz jakis pokaz, bysmy mogli sie
posmiac?

--
Krzysztof Halasa