Re: plyta G586IPV rev B+ POMOCY

Autor: Rajmund Rzepecki (rajmundr_at_polbox.com)
Data: Mon 21 Jul 1997 - 17:19:31 MET DST

Pawel <yukan_at_priv.onet.pl> napisał(a) w artykule
<33d35c03.357954_at_news.lublin.pl>...
> Posiadam taka wlasnie plyte(chipset 82430VX).Ma okolo 1 roku.
> Moj problem polega na tym ze chce podkrecic procka,niestety mnoznika
> nie moge mu zmienic-pozostaje tylko predkosc zewnetrzna i tu zaczynaja
> sie schody.W instrukcji mam do wyboru tylko 60 i 66 mhz :'(.
> Czy pomoze tu wymiana biosu (mam award 4.51PG) na nowszy?
> Czy moze jest jakies inne wyjscie?

JA MAM TE SAMA PLYTE tez prawie od roku ! z procesorem Intel Pentium-S 133
MHz.
Moim zdaniem wymiana BIOS'a nic Ci nie da. To chyba nie ma nic wspolnego ze
zworkami na plycie. Po prostu plyta. Sprobuj z tymi predkosciami jakie masz
dostepne.
Ja swojego nie potrzebuje podkrecac... Jaki jest twoj procek ?
Aha, zajrzalem do instrukcji i z tego wynika, ze masz Cyrixa i rzeczywiscie
mnoznik na zworce JP8 jest tylko jeden (x2). Tak widocznie jest dla rodziny
Cyrixa w naszych plytach. Zostaje Ci ustawic to maximum 66 i pozostac przy
tym, chyba, ze juz tak masz.
Wiecej Ci nie pomoge tutaj...

> I jeszcze jedno czy chipset 82430VX to zabytek muzealny czy jeszcze nie?

Of course not. Dziala Ci wszystko ? No to czego ? Jedna z rzeczy, ktorej nie
ma w naszym 430VX to CD-ROM detect prosto w BIOS'ie i chyba brak obslugi
portow USB (M$ wystartowal ze stwierdzeniem, ze to ma byc nowy standard, ale
to tak szybko nie przejdzie).
USB to chyba User Serial Bus czy cos takiego.
I jeszcze nie mamy obslugi nowych, szybkich ukladow pamieci typu DIMM ?
POTRZEBNE CI TO TERAZ ? NO TO CO SIE MARTWISZ ?! Jak narazie 430VX spokojnie
wystarczy, duzo ludzi go ma i nie narzeka.
Na naszej plycie jest chyba mozliwosc samodzielnego wlutowania podstawki DIMM,
a moze to USB ? (Byl kiedys taki problem z wlutowaniem koproca do AMIGI 1200).

Pozdrawiam !

--
Rajmund Rzepecki <mailto:rajmundr_at_polbox.com>