Re: Polaczenie 2 kompow....

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 21 Jul 1997 - 09:11:24 MET DST

On Sun, 20 Jul 1997 15:20:14 +0200, Daniel Fenert <maniac1_at_polbox.com>
wrote:

>Przegrywanie po kablu szeregowym (COM) to samobójstwo (transfer max
>115200 bps przy UART16550), a poza tym jego długość jest chyba
>ograniczona właśnie do 15 metrów.Po kablu równoległym (LPT) jest troszkę
>lepiej, ale jego długość to bodajże 2 metry :(Do samego grania kabelek
>powinien wystarczyć, ale jest to męka (np. Red Alert), a do tego tylko 2
>osoby :(, a poza tym sieć można puścić po całym bloku ! (200 m
>spokojnie)Transfer po sieci pomiędzy 3COM'em i INTEL'em miałem max 850
>KB/sek !!! Pomiędzy no-name'ami dochodzi do 600 KB/sek :)

Z tym ze po szeregowym to meka to sie zgodze. Ale 115200bps to na 30m
kabla bez problemu wyciagalem, a najdluzszy kabel laplinkowy do
centronicsa popelnilem 15m (w sprzedazy sa do 10m).
Predkosci Ethernetu sa troche optymistycznie ocenione - to sie
rzeczywiscie da w sieci dwoch maszyn, tylko niech nikt nie sadzi ze w
wiekszej sieci sie to zachowa!

>Wydaje mi się że jest to możliwe, ale nigdy nie próbowałem :(

Nie wiem jaki system. Pod G95 moze byc potrzebne troche dodatkowego
oprogramowania (sama windoza nie robi chyba za router - a moze?). W
kazdym razie ze sprzetowego punktu widzenia nie ma przeszkod.

Darek