Re: po co MMX?

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 13 Jul 1997 - 01:39:16 MET DST

On Fri, 11 Jul 1997 00:14:37 GMT, lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
wrote:

>Wez pod uwage, ze to moze byc [naraz] 8 par liczb 8 bitowych [dane
>video, kiepskie audio], lub 4 pary liczb 16 bitowych [audio].
>Sensowniej?

Nie mam pojecia, co moglo by mi dac 8 par 8 bitowych przy grafice.
Jakies skladanie wektorow, obroty - do tego trzeba min. 32 bity.
Natomiast miksowanie audio na 44kHz, jest zajeciem tak malo czasochlonnym,
ze moze to przyspieszyc o baaardzo niewiele.

>Mimo dwoch potokow zaoszczedzisz tez troche na instrukcjach
>ladujacych te dane z/do pamieci.

A to niby do MMX'a nia trzeba ich ladowac ?
Ma on - jak na moj gust niewiele rejestrow.

>Ba. Tylko ze 100mln ludzi rocznie by go nie kupowalo, bo
>niekompatybilny z programami sprzed 10 lat...

Mam ta swiadomosc, przecierz sam o tym pisalem.

>To akurat nie monopol, tylko wolny wybor w konkurencyjnych warunkach.
>Mogles kupic Motorolke 68k, PPC, Alfe, Sparca, PA Risc, Amige, Mac'a,
>Suna, HP - a kupiles pentiuma i klniesz :-).

Sa monopole sztuczne (telekomuna polska sa) i naturalne (intel, necrosoft).
Obydwa rodzaje sa szkodliwe.
Jak bym zlamal monopol telekumuny i zaklozyl centrale, to poszedlbym do
pierdla.
A jak bym kupil komputer na innym procesorze, to umarlbym z glodu, nie
zarobiwszy grosza.

I ktory monopol gorszy ?

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski
                                     dobrov_at_zeus.polsl.gliwice.pl