Re: Pytanie o serwer Internetowy

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 21:22:28 MET DST

At 17:57 97-07-04 +0200, you wrote:
>Witam wszystkich!
>Prosze o jakies informacje na nastepujacy temat:
>Szef w firmie chce miec strone WWW.

  Pewnie mercedesa juz ma :)

>Mozna wykupic jakas usluge od providera sieci, ale czy nie moznaby
>postawic wlasnego serwera, ktory chodzilby caly czas?
>Pytanie jest jedno - w jaki sposob mialbym go podlaczyc do sieci?
>Myslalem, ze przez modem, ale nie chcialbym, zeby modem caly czas
>dzwonil do ludzi, albo byl on line, bo rachunki za telefon zjedza
>szefa, a on mnie, a na pewno przekrocza koszt uslugi providera.

  Sam sobie odpowiedziales.

>Nie chodzi mi o zalozenie BBS'u.
>
>Dzieki za informacje w tej sprawie i przepraszam za ewentualne
>lamerstwo, ale nie znam sie na tym (jeszcze).

  Nie znam od strony z TPSA i innych wlascicieli kabli rozliczen
  za ruch ale mnie sie wydaje, ze jesli nie spodziewasz sie ruchu
  wiekszego niz 200 gosci dziennie, z ktorych kazdy zassa z twojego
  serwera 100KB (tekst plus kilka drobnych grafik) to nie masz co
  stawiac wlasnego serwera.
  No chyba, ze twoja firma zatrudnia 100 osob i dziennie musicie
  w swiat wysylac wiecej niz 100 faxow. Moze sie wtedy oplacic
  miec na WWW swoje katalogi, cenniki itp materialy reklamowe.
  Optymalnie jest zaczac od jakiegos prowajdera a po kilku
  miesiacach po analizie kosztow i ocenie korzysci zdecydowac sie
  (albo nie) na wlasny serwer.
  Zwroc uwage, ze potzrbny jest wtedy facet na etacie,
  ktory bedzie krecil pedalami zeby serwer chodzil.
  Przy kazdym rozwiazaniu i przy wiecej niz 50 stronach potrzeba
  czlowieka do ciaglego unaczesniania informacji w WWW

--
Romek