Re: Przesiadka na NT4 ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 08:23:25 MET DST

lbajon_at_sgh.waw.pl (=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) wrote:

>Zastanawiam się nad przesiadką z W95 na NT i mam w związku z tym parę
>pytań do osób które już przez coś takiego przechodziły:

z praktyki. Windows NT na 24MB ramu chodzi gorzej (i to znacznie, chodzi
o wydajnosc) niz OS/2 Warp 4 Merlin na 16MB, mimo ze ten drugi ostro swapuje
przy tej wielkosci pamieci. tak wiec sie zastanow na co sie przesiadasz.

>1) Którą wersję bardziej opłaca wię wybrać: PL czy paneuro?, czy
>prawdą jest, że m.in. SP3 jest tylko dla wersji paneuro ?

praktycznie bez znaczenia, chociaz w wersji polskiej z fixpakami bedziesz
zawsze do tylu.

>2) Czy mając NT jest jakakolwiek potrzeba trzymania również W95,
>innymi słowy, jak to jest z tą kompatybilnością ...

niestety tak. microsoft deklarowal ze z g95 ma dzialac pod NieTe, jednak
z tym bywa roznie. wiele programow ma specjalne wersje na NT.

>3) Słyszałem, że można przekonwertować partycje VFAT na NTFS - czy
>ktoś to robił i na ile jest to operacja bezpieczna ?

FAT na NTFS da sie. czy VFAT, raczej watpie. NT nie ma mozliwosci
czytania VFAT.

>4) Mam również linuxa, czy nie będzie problemu z przełączaniem się
>między tymi systemami, obecnie używam loadlina, czy będzie konieczna
>przesiadka na LILO lub jeszcze coś innego ?

BootManager z OS/2 pieknie te sprawe zalatwia. Tak wiec jesli LILO
nie spelnia twoich wymagan, to postaraj sie o 3 lub 4ry dyskietki ratunkowe
z OS/2. tam jest bootmanager. nie zauwazylem specjalnych problemow nie do
przeskoczenia przy wspolpracy osowego bootmanagera i wingrozy NieTe.

>5) Czy P166 (2x83) i 32 MB RAM to wystarczająca konfiguracja dla NT,
>czy też trzeba będzie dokupić RAM ?

Powinno wystarczyc. po prostu obserwuj czy swap nie przerosnie dwukrotnej
wielkosci pamieci operacyjnej. sprawa dotyczy stanu kiedy uruchamiasz
aplikacje, a nie wtedy gdy nic nie robisz. windows NT ma bardzo zle
rozwiazany mechanizm swapowania, tak ze jak swap jest duzy w porownaniu
z ramem to potrafi dlugimi chwilami wylacznie krecic dyskiem, nie robiac
nic poza tym.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |