zworkologia a'la Multi IO

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Wed 02 Jul 1997 - 12:06:41 MET DST

Mam problem z równoczesnym podłączeniem skanera Primax 4800 Direct
(na LPT:) oraz drukarki OKIPage 4w. Po prostu drukarka podłączona
przelotowo przez skaner ma za wolną transmisję z komputera i w
zasadzie albo robi co chce (tzn. stronę A4 drukuje linia w linię na
połówce kartki), albo nie drukuje wcale (strona prezentacyjna -
komunikat o tempie transmisji).

W niektórych firmach poradzono mi wykorzystanie ręcznego
przełącznika, ale ja mam do takiego rozwiązania uprzedzenie,
wynikające z braku zaufania do krzyżówki mechaniki z elektroniką -
no i rzecz najważniejsza: przełączać to w locie ("na gorąco"), czy
też przedtem wyłączyć komputer, co dla mnie jest bez sensu.

Mam jednak "na oku" inne rozwiązanie - możliwe, że lepsze, ale
potrzebuję w tej sprawie pomocy.

Tak się złożyło, że po wymianie płyty w jednym z komputerów
(z 1993 roku) pozostała "osierocona" karta ISA MultiIO zbudowana na
kościach Winbond W83758P i Winbond W83757F. Karta ta ma następujące
złącza:

"na taśmę":
FDC
IDE

oraz gniazdka (zewnętrzne, do wtyczek):

PRT
GAME PORT

Oprócz tego są na niej zestawy jumperów (ASYN1, ASYN2, JP1, JP2
(LED), JP3-4, JP5-15, (PRT, A1-2) - te ostatnie w jednym bloku, dla
których nie mam jednak opisów (taka to już widać była w 1994 roku
uroda OPTIMUS S.A), który po zainstalowaniu karty w podstawowej
konfiguracji komputera nie raczył dołączyć dokumentacji do części
innych niż karta grafiki i HDD.

Moje nadzieje opierają się na możliwości wykorzystania posiadanej
"sierotki". Chciałbym zainstalować ją na płycie, mając nadzieję, że w
końcu Windows 95PL zobaczą ją jako LPT2:, co mogłoby rozwiązać mój
problem. Pytałem się w paru miejscach i zgromadziłem takie oto
możliwości:

1. Nie można wykorzystać posiadanej przeze mnie karty.

2. Wykorzystanie karty jest możliwe, o ile uda się wyłączyć sterownik
   na niej, ale do tego potrzebna jest dokumentacja karty
   (zworkologia!!!)

3. Należy znaleźć komputer, na której takie rozwiązanie już
   funkcjonuje i po prostu skopiować ustawienia zworek oraz
   włożyć kartę do komputera - ciekawe, komu otworzyć komputer?

4. "Z pewną taką nieśmiałością" włożyć kartę do komputera a'la kpt.
   Borchardt (czyli "stanie takim, w jakim jest") i prosić Boga, aby
   wszystko zadziałało, bo prawdopodobnie Windows 95 zobaczą nową
   kartę i odpowiednio na nią zareagują (pozostaje pytanie, co się
   stanie, gdy reakcja będzie niewłaściwa i zacznie się coś dziać z
   dwoma sterownikami (na płycie i na karcie)?)

I na co się zdecydować? Gdzie mógłbym znaleźć "zworkologię" do
posiadanej karty (producent: Made in China, jedyny napis: IDE-PLUS V5L
002, nalepka: Q.C. Passed 1)?

Jak sądze problem z koegzystencją Okipage oraz skanera podłączonego do
LPT: będzie (zważywszy na ceny i dostępność) coraz częstszy i warto
chyba poświęcić mu nieco uwagi.

A więc: czy ktoś ma może zworkologię do rzeczonej karty i coś takiego
robił albo wie, gdzie ją (znaczy - zworkologię) znaleźć?

Pozdrawiam z Poznania

Przemysław Rachowiak