Re: Apel o K6 !

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 17:53:11 MET DST

> Mam znajomych w pewnej firmie i ceny zakupu AMD K6 spadły w zaleznosci od
> wersi o jakies 15 do 40%!!!! Chyba AMD jest znacznie tansze?!!!

Nie, w tej chwili cena AMD K6 jest porownywalna, badz nieznacznie tylko
wyzsza od odpowiednich PentiumMMX (AMD K6/166 vs. PentiumMMX/166). Pod
wzgledem mozliwosci K6 nalezy ustawic mniej wiecej obok PentiumMMX i tu
dokonywac ew. porownan. Ceny zakupu ciagle spadaja, co chyba nikogo nie
dziwi ;)

> Wszystko zalezy co sie robi. Ja zajmuje sie grafika 3D i AMD'eki sa
> znacznie lepsze (co niektore) niz intel'e.

Istotnie. Jesli porownujesz K6/233 z Pentium 133 to lepiej wypadnie AMD :)
Porownanie PentiumMMX/200 z AMD-K6/200 juz wcale niekoniecznie (takze, a
moze zwlaszcza w 3D). Porownanie PentiumII/233 z dowolnym AMD pokazuje, ze
Intel nadal deklasuje konkurentow znaaaaaaaacznie...

> A jaki zegar miał przed podkreceniem???

K6 pracowalo ze znamionowym zegarem podanym na obudowie i mimo to wszystko
w komputerze (regulatory napiecia i sam procesor) byly naprawde gorace. A
wierz mi, o chlodzenie dbam i chyba potrafie zapewnic wlasciwe warunki
termiczne. Mimo to, K6 okazala sie cholernym grzejnikiem...

> Mialem K6 do testowania przez 2 tygodnie, przy tym co robie kooprocesor
> jest wykorzystywany na maxa (3D gfx) i jednak AMD wykazal sie przewaga nad
> MMX intel'a (moze dlatego, ze program nie korzysta z MMX'a).

W stalym przecinku jest tylko niewielka przewaga K6 nad PentiumMMX, i to
nie zawsze. Nadal powtarzam - porownujemy K6 tylko ze stara juz i
sprawdzona technologia P5 Intela...

> Co do pentium II to podobno znowu taka rewelacja nie jest :)

Bluznisz ;) To troche tak, jakbys mowil, ze PentiumPro jest do bani. A
tymczasem jednak chociazby pod Linuxem czu NT sprawdza sie naprawde
doskonale. Dwa Pentiaki ledwo daja rade dogonic jedno PentiumPro... Tak
sie dziwnie sklada, ze maszynka z ktorej klepie chodzila przez jakis czas
na intelowskim P6, i naprawde czuc bylo sile tego procesora... A
PentiumII jest nieco potezniejszy (glownie zegar). Poza tym Socket7 sam w
sobie narzuca pewne ograniczenia, ktore iPII przelamal. Niestety P6 Intela
to naprawde porzadny wynalazek, co bysmy nie mowili o samym Intelu. Po
prostu chlopaki poszli w straty i zainwestowali kupe forsy w badania,
podczas gdy AMD i konkurencja bawili sie w poprawianie 486, ktore Intel
juz dawno odpuscil... Jak widac Intel mial racje, gdyz K6 porownac mozna
z PentiumMMX, a piet nie dorasta architekturze P6...

> A jak byl skonfigurowany???? ;)

Plyta: T2P4 3.10/512 ASUSa, grafika: STB Lightspeed 128 2.25MBRAM
(ET6000), HDD Caviar WDC AC 34000LA, CDROM SONY CDU311, RAM 2x 16MB EDO
60ns Toshiba... Sprzet skonfigurowany poprawnie, zeby nie powiedziec
optymalnie.

> TCH

Czy nie sadzisz, ze podpisywanie sie w ten sposob to pewnego rodzaju
naduzycie? :)

karpio