Re: Apel o K6 !

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 16:45:43 MET DST

> na serwerze TCH Systems http://www.tch.waw.pl/pollatin/promocje/testk6.htm.
> Moim zdaniem (nie testowa em go osobi cie) jest to procesor godny uwagi ze
> wzgl gu na swoje osi gi (porównywalny z Pentium II i Pro) i cen (koszuje
> prawie tyle samo co Pentium MMX i mo na go pod aczy do normalnego Soket
> 7).

Ej... to troche nie tak. K6 taktowany tym samym zegarem jest
powiedzmy - porownywalny ze zwyklym Pentium MMX. W czesci operacji
pracuje wolniej, w czesci operacji pracuje szybciej, w zadnej nie
deklasuje Intela (porownujemy caly czas K6 ze zwyklym Pentium MMX!).
Porownywanie K6 z PentiumPro czy PentiumII jest niepowazne, i
swiadczy jedynie o tym, ze porownujacy nie mial w reku tego
procesora, a jedynie bzdetnych testow sie naczytal. Sam po
przeczytaniu takowych napalilem sie na K6, i sciagnalem sobie do
firmy z zamiarem nabycia. Niestety po przetestowaniu procesor
poszedl na polke, bo intelowe Pentium MMX z takim samym zegarem,
bardziej spelnia moje oczekiwania, jest tansze i dziala ze wszystkim.
W dodatku daje sie ladnie przekrecic, a od AMD ma dosc plyta glowna
(rany... ilez to cholerstwo pradu zre, skoro regulatorki na T2P4
parza!??) i sam procesor (naklejeczkami intela mierzylem -
przekrecony P133 na 2x 83MHz ma u mnie temperature 4-5C wyzsza od
otoczenia, K6 niepodkrecany mial ponad 25C wyzsza temperature).
Wniosek: AMD dopiero teraz wypuscilo K5 na poziomie, tyle ze go K6
nazwalo ;-> PentiumPro na 32-bitach jest blisko dwukrotnie
wydajniejszy od K6 przy tym samym zegarze. Wydajnosc koprocesora
ukladow P6 Intela ocenilbym na 3-4x wyzsza niz K6. Wydajnosc
jednostki MMX PentiumII jest ok. 4-5 razy lepsza od MMXa w K6. Na 16-
bitach PentiumII jest takze istotnie wydajniejszy od K6... Czyli
nadal czekamy, az AMD sobie przypomni, jak nalezy produkowac
procesory, a tymczasem korzystamy z PentiumMMX Intela, w oczekiwaniu
na 440LX z AGP i tanie PentiumII :)

karpio

PS. Nie wiem czemu, ale caly czas mialem wrazenie, ze komputer z
K6/166 zachowywal sie raczej jak 500MHz 486... Takie silowe i toporne
strasznie.