Re: KAblowka i siec (off-topic).

Autor: zeton_at_waw.pdi.net
Data: Sun 29 Jun 1997 - 01:26:15 MET DST

On 27 Jun 97 at 2:01, Jaroslaw Lis wrote:

> Pewnie dla 'hurtownikow' :-).
> Jak sie sciaga przez 4 godziny codziennie, to sie po paru miesiacach
> inwestycja zwroci. Jak sie uwielbia irca to tez.

Coz. Wszystko jest dla ludzi. Nie mam pojecia jak wyglada popularnosc
irca ale to chyba dobry wabik.

> Ale jesli wziasc pod uwage ze wielu internautow duzo wiecej telepsowi
> niz te 100zl miesiecznie nie wplaca bo nie maja ochoty wiecej wydawac,

No wlasnie- "nie maja ochoty wiecej wydawac" a nie: nie maja ochoty
wiecej korzystac z Internetu. Dla wielu osob koszty korzystania z
Internetu za posrednictwem dial-up'u sa nie do przyjecia wlasnie ze
wzgledu na szalone stawki monopolisty.

> to glebsze wyliczenie jest takie, ze jesli abonament bedzie wynosil
> 80zl miesiecznie, to pytanie czy beda mieli ochote placic
> dwa razy wiecej [te nieszczesne 1200-1800 w rozbiciu na miesieczna
> rate] w zamian za usluge duzo lepsza.

To fundamentalna kwestia: czy ludzie beda chcieli to kupic? Raz, ze
procentowo niewiele osob ma komputer, dwa, ze moim zdaniem wsrod tej
reszty niewielu w ogole wie co to jest Internet a na pewno niewielu
intensywnie z niego korzysta. Moze przyjdzie czekac na "encety" albo
na internetowe przystawki do telewizorow? Albo na to az telepies
podniesie po raz kolejny ceny. Pazernosc TP S.A. dziala tutaj na
korzysc zwolennikow Internetu w kablu - taki sybstytut obnizek cen
modemow kablowych :-)

> Aster City powinna sie
> zastanowic jak obnizyc koszty do polowy...

Z tego co wiem to mieli z tym duzy problem. Jak sie zwierzali na
ComNetcie'96 moznaby cene modemu podzielic na iles czesci i wliczac
w abonament ale czy im banku do tego bylo potrzeba czy czegos
jeszcze to juz nie wiem. Poza tym to bylo rok temu. Teraz pewnie
wymyslili nowe przeszkody.

Wracajac do rzeczy to ci ktorzy placa 100 miesiecznie moze chcieliby
"internetowac" wiecej, irc czeka :-) Moze sie tak ograniczaja ze
wzgledu na stawki TP S.A.. Ja osobiscie place srednio 200 zet (tylko
nie wiem ktora polowa jest z Internetu :-) Wiele bym dal za to, zebym
nie musial placic za czas. Za transfer, ryczaltem co miesiac prosze
bardzo, ale nie za czas bo wtedy bije nawet kiedy nie ma zadnego
transferu. A nie zawsze chce sie rozlaczac, czasem uzywam talka wiec
transfer slaby (hmm, mam nadzieje) a u telepsa trzeba bulic za kazde
rozpoczete 3 minuty. No i to nieszczesne WWW :-) Czlowiek siedzi,
czyta strone a tu: pik, pik co trzy minuty. Nerwowej choroby mozna
dostac. A offline? Albo site'y za duze albo i tak sie nie sciagnie
wszystkiego co sie chce przeczytac (np. archiwum Zycia Warszawy - i
za duze i trudno przegladalne bo nie ma wyszukiwania). Czy tak czy
siak model oplat preferowany przez telepsa jest do luftu.

> J.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Wszelkie wyliczenia oczywiscie biora w leb w przypadku maniakow
Internetu. Teraz pozostaje tylko ustalic ich procentowy udzial w
populacji i dane przeslac Aster City i PTK :-)