Re: WEW czy ZEW ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 27 Jun 1997 - 21:19:56 MET DST

zwirek_at_aristo.pb.bielsko.pl (Marcin Piaskowski) writes:

> Jaki modem polecacie wewnetrzny czy zewnetrzny ?

To zalezy.

Wewnetrzny jest tanszy. Ale nie podepniesz go do czegos innego niz PC.
Ostatnio plyty PC maja zreszta malo slotow ISA, niektore np. 3 -
oczywiscie zmiesci sie modem i karta dzwiekowa, ale duzo miejsca nie
zostanie. No i problem braku lampek - jednak jest to wygodne, gdy widzisz,
ze np. sa problemy z transmisja, albo ze w ogole dane ida itp.

Pomysl sobie - jedziesz na wakacje, i oczywiscie potrzebujesz komputer
z modemem - zewnetrzny podlaczasz do notebooka bez problemu, a wewnetrzny?

> Czy sa roznice w jakosci ?

Watpie, jesli sa, to niezauwazalne, oczywiscie jesli modemy roznia sie
tylko wykonaniem.

> Cos nie mam zaufania do wewnetrznych...

Ja tez. Kiedys mialem taki modem, ktory sie zawieszal. Do zewnetrznego
dorobilem malenki uklad, ktory go resetowal (zasilaniem)... Do wewnetrznego
byloby znacznie trudniej.

Generalnie - wewnetrzny wystarczy, ale zewnetrzny jest wygodniejszy.

--
Krzysztof Halasa