Re: WEW czy ZEW ?

Autor: Janusz (not_at_for.all)
Data: Fri 27 Jun 1997 - 10:34:30 MET DST

Czołem Marcinie,
podejrzewam, że już w krótkim czasie otrzymasz wiele wzajemnie
sprzecznych informacji. Tak za zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi.
Ja osobiście używam wewnętrznego ( Zoom V34i+, tj. 33,6 kbps )
czyli cos za ok. 420 PLN. Nie twierdzę, że jest to coś co spowodo-
wało, że świat wstrzymał oddech. Chodzi toto w miarę przyzwoicie.
Stosunkowo dobry support techniczny w Incie, mniej kabli na stole.
Większe problemy sprawia jakość łączy niż sam modem. A tu
muszę powiedziec, że znam kombajny po 1400-2000 PLN ( bawi-
łem się z czymś takim ), które pod względem odporności na po-
mysły TePS-y ("normy" ???) wcale nie były lepsze od tych prostych
a jedynie podawały więcej komunikatów wskazujących, że w danej
chwili powinieneś przejść na tam-tamy, bo właśnie jakość linii z
przyczyn
 "niezależnych" od TePS-y ( usiadł wróbel na drutach )
znacznie się pogorszyła.
Niewątpliwie dla początkujących użytkowników kłopotliwy jest brak
diód świecących na "froncie". Ale zapewniam Cię, że to tylko kwestia
wprawy i doświadczenia użytkownika.
Nie wiem skąd Twoje ew. uprzedzenie do "wewnętrznych". Ja do tego
podszedłem w ten sposób, że mam świadomość, iż za rok ten 33,6
będzie najprawdopodobniej "muzeum", więc czy jest sens płacić za
dodatkowy zasilacz i obudowę. Oczywiście jest to kwestia gustu, a
ten ostatni nie podlega dyskusji. Mój ( jak wiele innych zresztą ) dzia-
ła bez przeszkód i kłopotów, a uwierz mi nie ma łatwego życia ze mną.--
Pozdrawiam -
Janusz
Marcin Piaskowski napisał(a) w artykule <5oul0j$rld$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>
>Hej!
>
>Jaki modem polecacie wewnetrzny czy zewnetrzny ?
{...ciach, ciach...}