Re: Prosze o rade

Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Fri 27 Jun 1997 - 09:07:54 MET DST

>Doradzono mi abym kupil SOUNDBLASTER AWE32 PnP kosztue ona oklo 350zl.

W tej cenie to chyba SoundBlaster 32 PnP ale NIE AWE32. Dwa tygodnie temu
wlasnie za tyle kupilem i byla to najnizsza cena "sklepowa"
AWE32 nie w wersji OEM kosztuje chyba z 1000 zlotych.

Jest miedzy tymi kartami kilka roznic.
- SB32 ma 0KB RAM i przez to nie wszystko "pojdzie" na niej, trzeba dokupic.
Sa to zwylke SIMM-y tzw. krotkie. AWE32 ma 512KB co podobno wystarcza, jednak
jesli do AWE32 dokupi sie nowy RAM to to 512KB przestaje byc "widziane".
Sam mam SB32 i jestem z tego zadowolony, chodzi na tych samych driverach co
AWE32, niektore gierki DOS-owe widza ja jako AWE32 choc DOOM-II mowi ze to
tylko zwykly SB32. Windowsowe programy na AWE32 tez na tym chodza

Dokladniejszy opis roznic jest na stronie WWW
www.creaf.com

nie pamietam jaka podstrona a nie mam czasu w tej chwili szukac :-(

Kazek