Quantum to badziewie !

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Tue 24 Jun 1997 - 21:33:17 MET DST

Leszek M. Kujawski wrote:

[...]

 LK> z reklamacjami i niestety Caviary to badziewie. Sa bardzo szybkie, to
 LK> prawda, ale srednio 20-30% tych twardzieli odpada przed wyslaniem do
 LK> klienta koncowego, w pierwszym roku eksploatacji zywot konczy kolejne
 LK> 20% tych twardzieli.

Pracuje w tej branzy od 10 lat. Dyskow WesternDigital przeszlo przez moje rece
kilka setek - od 40MB do 2.1GB (w miare uplywu lat). W ciagu tego czasu jeden
dysk (21200) odpadl od razu (nie startowal) i jeden (21000) wymienialem
klientowi na gwarancji. Unikalem dyskow z oficjalnie podanej przez WD czarnej
serii (patrz: http://www.wdc.com szukaj tekstu 'avoiding data loss').
W firmie, w ktorej pracuje (30 komputerow), 90% dyskow to Caviary - od serii
280 do 21200. Niektore maja juz 4 lata. Bad sectory zaczely sie pojawiac tylko
na jednym z nich - ponad 3-letnim 2420, ktory od 22 lipca 1994 roku pracuje
24h/dobe. W domu mam jednego z pierwszych 31000 (dluuugo przed czarna seria) -
rowniez pracuje 24h/dobe od samego poczatku (nie pamietam daty zakupu).

_Zadna_ firma, produkujaca dyski twarde _nie_ _moze_ sobie pozwolic na 20-30%
zwrotow jeszcze przed sprzedaniem dysku end-userowi, a o kosztach wymian
gwarancyjnych dalszych 20% w pierwszym roku eksploatacji w ogole nie ma mowy.
Twierdzenie, ze dyski jakies firmy w 40-50% nie przezywaja roku jest tak
absurdalne, ze sie to nie miesci w glowie.

Jednyny przypadek, kiedy odpadlo mi 50% dyskow z dostawy, byl to przypadek
czarnej serii dyskow IBM 40 MB (nie pamietam juz oznaczenia) - dostawca
oczywiscie wymienil mi cala dostawe bez zadnego gadania - informacje o
uszkodzonej partii dostal w 3 dni po otrzymaniu dyskow.
Czarne serie zdarzaja sie wszystkim firmom - nawet najbardziej renomowanym, ale
nie jest to powod do robienia totalnej antyreklamy.

[...]

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl