Re: ArcInfo.

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 21 Jun 1997 - 23:17:54 MET DST

On Fri, 20 Jun 1997 21:40:53 +0200 (CEST), Adam E. Patkowski wrote:

>On 20 Jun 97 at 21:04, Gregorio Kus wrote:
>[... wycieto rzecz o zabezpieczeniach programow przed nielegalnym
> uzytkowaniem...]

> he, he, czasy sie zmienily - np. duze aplikacje 32bitowe pod Winde
> sa robione tak, ze wolaja DLL'a sprawdzajacego obecnosc klucza
> - taka eksportowana procedurka odpowiadajaca wartoscia 1 w eax,
> zawsze ta sama - wystarczy zlokalizowac i zmienic poczatek na

to znaczy ze tego DLL'a zabezpieczal naprawde glup

nawet przy tak prymitywnym rozwiazaniu, da sie uzyskac niezly
zabezpieczenie - wystarczy wolac ta procedurke w kilkudziesieciu
miejscach i zadbac o to by efekt tego wywolania byl wykorzystywany
w zupelnie innym miejscu progamu (nie tam zadne IF bezposrednio
po odpowiedzi) i juz samo zlokalizowanie tej procedurki moze
zajac laaaaaaaaaadnych pare dni.

>Moge Ci prywatnie napisac na podstawie jakich to programow te
>doswiadczenia... Zreszta sprawdzalem to tylko dla sportu.

bardzo chetnie sie dowiem.
mnie spokojnie mozna takie informacje przekazywac bo ...
ja tez zyje z programowania
  (a moje programy zabezpieczam kluczami BiteBoard Cube (tm) )

jak pisze Dino Esposito w doskonalym felietonie
z czerwcowego Computer Programming
pt. "Inzynieria genetyczna software'u"
  (robi sobie jaja n/t klonowania roslin/zwierzat
   w opozyccji do klonowania programow):

  "Stwierdzono ze przecietny egzemplarz cybernawigatora
   jest w stanie wyprodukowac do dziesiecu dyskietek
   z co najmniej dwoma roznymi programami. Osiaga dojrzalosc
   w wieku 12 lat, ale na tym jego cykl produkcyjny bynajmniej
   sie nie konczy o ile ... sam nie zacznie produkowac software."

:-)

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi