Re: ArcInfo.

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Fri 20 Jun 1997 - 21:40:58 MET DST

On Fri, 20 Jun 1997 15:49:57 +0200 (CEST), Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL wrote:

> Otoz zlamanie zabezpieczenia wtedy gdy nie mamy tej
> kostki w reku wymaga DUUUZO czasu, a wiec i pieniedzy.
> Jak kostka jest, to zapatchowanie programu lub
> napisanie programu rezydentnego, ktory bedzie udawal
> kostke lub inne zabezpieczenie kosztuje srednio jeden
> dzien pracy czlowieka, ktory sie na tym zna. (Sam tego
> nie robie wiec prosze mi nie zadawac dalszych pytan)

tym razem to bzdury Romeczku gadasz.
przy technologiach uzywanych dzisiaj (a i przy tych starszych)
w produkcji kluczy hw, o ile programista ktory zabezpieczal
nie jest kompletnym glupem (np. sprawdza istnienie klucza
na samym poczatku programu i decyduje czy jechac dalej)
jest naprawde trudnym zadaniem. Na samo "obejscie" technik
antydebuggingowych mozesz stracic wiecej jak dzien,
a tu sie dopiero zacznie prawdziwa robota.

mowi Ci to facet ktory
  (w dawnych czasach, w Polsce, kiedy zarabialo
   sie 20$/mies, a programy kosztowaly w setkach lub tysiacach)
nie raz lamal zabezpieczenia

juz wtedy bylo ciezko choc programy mialy po paredziesiat kb
a dzisiaj, przy klikudziesieciomegabajtowych programach,
nawet majac za "przeciwnika" bardzo miernej klasy programiste
zadanie jest praktycznie nieoplacalne tzn. za prace przy lamaniu
faceci musieliby zaplacic znacznie wiecej niz kosztuje program.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi