Re: Quantum to badziewie !

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 18 Jun 1997 - 14:29:20 MET DST

Janusz Kolodziej <stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl> napisał(a) w artykule
<5o3n2s$ff2$1_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
: On Sat, 14 Jun 1997 16:58:39 +0200, Jarecki <titas_at_free.polbox.pl> wrote:
:
: >Mam przykre doswiadczenia z dyskami Quantum zarowano EIDE jak i SCSI.
:
: W ciagu ostatnich 15 miesiecy kupilem:
: 2 szt. Quantum Fireball 2.1 GB oraz
: 3 sztuki Quantum Fireball 1.28GB do komputerow ktore skladalem znajomym;
: 2 sztuki Quantum Fireball 1.28GB do komputerow w pracy.
: 1 szt. Quantum Sirocco 2.5GB (montowany seryjnie w IBM-ach) oraz
: 1 szt. Quantum Fireball 3.8 GB - dla siebie.
:
: Z tego wymienilem tylko 1 szt. Fireball 2.1 GB ktory mial wade fabryczna -
: walniete lozysko. Reszta chodzi bez zadnych problemow, a u mnie pracuja
: chwilami naprawde ciezko.
: W tym samym czasie kupilem:
:
: 3 szt. Seagate Medalist SL 1.08GB i 1 szt. Caviar 1.6 GB.
: Z tego padly mi:
: 1 Seagate po 1 miesiacu.
: 1 Seagate po 6 m-cach.
: 1 Caviar po tygodniu.

Z Quantumami nie mam niestety czestych kontaktow (znam jednego SCSI,
ktory chodzi do dzisiaj swietnie i dwa IDE ktore dzialaly swietnie
do czasu, kiedy zostaly upuszczone na ziemie; teraz maja troche bad
sectorow, ale dalej sie kreca). Ale za to Seagate i Caviar :))))))

* Seagate ST3660A 540MB - padl po 0.5 roku, ale z klasa - prawie
  nic nie czytal
* Seagate Medalist 1200MB - uszkodzony od startu, nie dalo sie go
  przykrecic do obudowy (lekkie wkrecenie srubki w jedna z dziurek
  zatrzymywalo dysk mimo, ze srubka nie dochodzila nawet do polowy
  otworku w obudowie!) Wymieniony na nowego, jeszcze dzialajacego :).
* Seagate Medalist 1200MB - tworzyl bad sectory.
* Seagate ST3660A 540MB - padl po roku. Nic nie czytal.
* Seagate ST3660A 540MB - do dzisiaj pracuje (cud????)
* WD Caviar WDAC2420 420MB - raz sam sie skasowal, a za
  drugim razem nagle potworzyly sie bad sectory, a w czasie
  formatowania w polowie dysku jest efekt dzwiekowy nasladujacy
  pralke. Stworzylo sie 200 KB bad sectorow i na razie dysk ten
  robi za PageFile dla mojego NieTka, bo DOS nie chce go w ogole
  formatowac.

Od czasu padu mojego Seagate polecalem wszystkim Connery
(moj 850MB dziala bezblednie od roku, kumpla 1200MB nawet
lepiej). Niestety Seagate wykupil Connera i juz nie ma
dobrych dyskow :((((. Moj nastepny to bedzie albo Quantum,
albo Samsung (ostatnio instalowalem Samsunga 1200MB i dziala
calkiem przyzwoicie).

:
: Statystyka przemawia za Quantum.
:

Raczej tak.

: P.S. Nie wchodze w tanie podzespoly. Moze dlatego mam spokoj.
:

Swieta racja. Ja sie nie zawsze do tego stosuje, i dlatego
czasami mam problemy.

Radoslaw Sokol
Mail address: rsokol_at_iname.com
What do you want to fix today?