Re: plyta glowna

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 13:03:13 MET DST

Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> napisał(a) w artykule
<33a4bb8d.2252001_at_news.nask.org.pl>...
: "Radosław Sokół" <rsokol_at_iname.com> napisał(a):
:
: /> : I jeszcze: hx czy vx? Jakie sa roznice oprocz ceny?
:
: Lepiej wziąść vx na porządnej firmowej płycie niż hx na noname
: Ja kupiłem Abita SM5 na VX i jestem bardzo zadowolony :)
:
: /> HX: szybszy, do 4 procesorow, brak obslugi SDRAM, PIO-4, 256M RAM max
: /> pracuje do 83 MHz
:
: Szybszy o 2-3% czyli praktycznie w granicach błędu ...
: I normalnie chyba do 2 procesorów a nie 4
:

I do 512MB RAM o ile się nie mylę... Pochrzanilo mi się.
Co do ilosci procesorow nie jestem pewien. Do dwoch na pewno,
ale spotkalem sie tez z informacjami, ze do czterech.

: /> VX: tanszy, 1 procesor, SDRAM, PIO-3, 64MB RAM w cache, 128MB RAM max
:
: -------
: To już prawdziwe kuriozum ...
: Kto Ci takich bzdur naopowiadał ???
: Chodzi zupełnie normalnie w PIO4.

Kiedys na ktorejs z grup byl dokladny opis wszystkich chipsetow.
Tam to wyczytalem, ze FX i VX nie wyciagaja w pelni PIO-4.
Dlatego klasyfikowane sa na PIO-3+. Przy pojedynczym dysku
to nie ma wiekszego znaczenia (dyski wyciagajace ponad 15MB/sek
sa raczej rzadkoscia :) ), ale przy dwoch na tej samej szelce
moze byc widac pewne spowolnienie.
Oczywiscie w BIOSie jest ustawienie PIO-4 ;). Ale kto zmierzy,
czy transfer rzeczywiscie osiaga maksymalny pulap tego trybu...

: /> pracuje do 75MHz (83MHz niestabilnie); juz lepiej chyba TX.
:
: 83 MHz jak najzupełniej stabilnie - używam od tygodnia, bez żadnego
: zwiększenia padów windy :)

Wszystko sie da podkrecic :)
Intel projektowal VX na plyty 66 MHz. Jest to chipset o mniejszej
skali integracji niz HX, wiec zle znosi 83 MHz. Nie zmienia to
faktu, ze dobrze chlodzona maszyna z firmowa plyta moze wydusic
z VX wiecej niz 75 MHz, ale jest to juz konfiguracja niepolecana.

:
: /> Radoslaw Sokol
:

Radoslaw Sokol