Procesor & plyta - co kupic?

Autor: Michal Jaskolski (jj_at_gdansk.sprint.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 16:01:58 MET DST

Mam problem.
Zamierzam w najbliższym czasie przesiąść się na Pentium i nie jestem
pewien jaki konkretnie procesor i płytę kupić. Podzwoniłem po
trójmiejskich firmach komputerowych, zebrałem cenniki i zacząłem się
zastanawiać :)
Z początku zamierzałem kupić płytę Asusa czy innego ABita (za mniej
więcej 500 zł) i Pentium 133 (też w okolicy 500 zł). Po przejrzeniu
cenników zacząłem się jednak zastanawiać, czy nie lepiej zaopatrzyć się
w Pentium 166 (około 700 zł) i tańszą płytę (za ok. 350 zł). Powstaje
pytanie - czy jeśli mam kupić tańszą płytę i P166, to jaką płytę
powinienem wybrać. Znalazłem ECS (VX, 512PP, MMX) za 350 zł oraz tańsze
- Shuttle i Lucky Star (VX, 256PP). Czy warto zaopatrzyć się w ECS? A
może mieliście do czynienia z innymi płytami głównymi o korzystnym
współczynniku możliwości/cena?
A może jest gdzieś w Trójmieście do sprzedania po korzystnej cenie
sensowna płyta (od firmy, z rachunkiem i gwarancją)?
Na http://sysdoc.pair.com już byłem, ale dziś wybieram się znów :), test
Chipa przeglądałem, czytałem też archiwalne postingi.
Czekam na propozycje...

 Michał Jaskólski
     -= jj_at_gdansk.sprint.pl =-
http://www.gdansk.sprint.pl/~jj/