Re: Prog. clipperowy (?) pod OSem i G95 [Re: Podkr cenie peceta]

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Sun 15 Jun 1997 - 18:53:37 MET DST

Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:

>[...]
>w kazdym razie - wszytsko dziala, z jednym wyjatkiem -
>"najglowniejszy" program do ksiegowosci jest DOSowy
>[...]
>ale potem wylazly jeszcze jakies problemy (tez zwiazane
>z zapisem/odczytem danych) i stracilem do niego cierpliwosc.
>[...]
> Po tym przydlugim objasnieniu - pytanie:
>w czym to scierwo moze byc napisane?
>podejrzewam ze to clipper
>czy ma ktos jakies podobnie niemile doswiadczenia
>z programami DOSowymi typu przetwarzanie danych
> [...]

Klopoty mialem z trzema rodzajami programow:
1. Napisanych w extended FoxPro 2.0 for Dos - d... zbita, tego
   nie uruchomisz w zadnym systemie multitasking - uzywa wlasnego
   managera pamieci extended, niekompatybilnego z OS-em, winda etc.
   Najprostsze wyjscie - przekompilowac pod FoxPro 2.6
2. Napisanych pod API Netware - z innymi serwerami nie rusza,
   bywaja tez klopoty przy zmianie requestera do Netware.
3. Clipper lub FoxPro manipulujace SET-ami srodowiskowymi przez
   wywolanie *.BAT z wnetrza programu albo pobierajace wyniki
   wywolywanych batchy przez errorlevel. Nie udalo mi sie tego
   zmusic do prawidlowego zachowania ani pod winda, ani OS-em,
   tzn. ustawia sobie set-y w nowej sesji, ktora ginie bez
   sladu w momencie zakonczenia batcha, albo pobiera errorlevel,
   ale z tej sesji DOS, w ktorej jest wywolany glowny program,
   a nie tej (juz nieistniejacej), w ktorej byl uruchomiony batch.
   Nie znam uniwersalnego rozwiazania...

Co sie wywala i z jakimi komunikatami ?

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl