Re: Quantum to badziewie !

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Jun 1997 - 17:16:47 MET DST

Jarecki <titas_at_free.polbox.pl> wrote:
>Mam przykre doswiadczenia z dyskami Quantum zarowano EIDE jak i SCSI.
>Jezeli nowo rozpakowany dysk ma badsektory innym znowu razem nie idzie w
>zaden sposob go zformatowac, albo partycje idzie zalozyc tylko jeden
>raz, bo przy ponownej zmianie ich ukladu taki Quantum w wiekszisci
>przypadkow kompletnie wysiada. A najlepszy numer jest wtedy kiedy po
>prostu na dysku znikaja pliki

zaraz ktos cie ochrzani ze pleciesz glupoty, ale to prawda co piszesz.
quantumy z niektorymi typami sterownikow IDE zle sobie radza, i po prostu
gubia dane przy transferach. co moze pomoc ?
1.skrocenie tasmy IDE
2.obnizenie trybu PIO z 4 na 3 . powinno wystarczyc.

>(powodzenia dla tych co robia macierz
>zlozona z Quantumow).

a to niezupenie tak, zalezy od typu dyskow. quantum ma dosyc
szeroka oferte. od superdobrych superrakiet ktore sa superdrogie,
po supertani szmelc :) chociaz z rynku dyskow macierzowych quantum
zostal wyparty przez konkurencje. chocby taki segate (z tych popularniejszych)
czy inne, ale juz nie bede sial kryptoreklama.

 Ktos moze zapytac, czy mi odbilo, ze tak psy
>wieszam na Quantum, ale co zrobic w sytuacji kiedy trzeba palic glupa
>przed klientami, ze jest wszyako OK, a dysk zepuly zle moce, a nie
>producent wypuscil bubla. Mialem do czynienia ostatni z jakims ok. 10
>dyskami Quantum i zaden nie chodzil normalnie (porownujac je z
>konkurencja)to tragedia !

moze powiem inaczej. Nawet do teraz, polska jest traktowana przez wiele
firm jako region, gdzie mozna upychac produkty wadliwe. moze zamiast
marudzic, po prostu zrezygnuj z oferty quantuma i koniec. albo poszukaj
dostawcy, ktory oferuje dyski z gornej polki a nie odpady spod lady.

>Zastanawiam sie jaki sens widzi Quantum w
>produkcji takiego szmelcu

upychanie zlomu do regionow nie bedacych w priorytecie.
lepiej zarobic na zlomie cokolwiek, niz przetapiac.
wbrew pozorom sprawa dotyczy nie tylko quantumow, choc ty akurat
na te sie nadziales. a moze twoj dostawca to wogole jakis
niezly sep beta-magazynow ? tzn. magazynow bubli :))))

jesli chodzi o mnie, to widzialem quantumy ktore sie sypaly
pod byle pretekstem, ale tez widzialem pracujace kilka lat
w macierzach serwerowych i nie wykazujace usterek.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |