Re: "Obciety" koprocesor przez MMX ????

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 14 Jun 1997 - 13:18:38 MET DST

At 22:31 97-06-13 +0200, you wrote:

> [...]
>wielozadaniowym. pierwszy lepszy przyklad, popularne scierwo winNT
>(bo tylko on z windowsow zasluguje na miano systemu).
>no wiec zapuszczam sobie program obliczeniowy, a jednoczesnie
>chce sobie obejrzec jakis film typu avi. zakladam ze sprzet
>nie wspiera avi. i co ?
>1. nie ulega watpliwosci ze aplikacja obliczeniowa korzysta z FPU
>2. intel deklaruje, ze MMX jest dla aplikacji multimedialnych.
>to wszystko pracuje w systemie wielozadaniowym, wiec musi sie
>przelaczac. jak to wplywa na prace calosci ?

  Nie podam tu konkretnych liczb ale mnie sie wydaje,
  ze w WinNT jest podzial czasu miedzy aplikacjami
  pracujacymi jednoczesnie (oraz system priorytetow
  i mozliwosci niedopuszczania innych zadan do glosu).
  A konkretnie podzialka czasowa przelaczania zadan
  jest stukrotnie wieksza niz czas przelaczania "kontekstu"
  pracy FPU lub MMX. Przy takich wiec proporcjach do czasu
  przelaczania zadan dochodzi 1% narzutu na dodatkowy czas
  przelaczenia pracy FPU / MMX
  Tu by mogl zabrac jeden kolega z Gdanska co sie troche
  wglebil w te sprawy :) (przynajmniej o windzie sie
  wypowiada w sposob dostatecznie autorytatywny zeby
  uwierzyc ze sie na tym zna :)

--
Romek