Re: Przestał czytać CD-R-ki....

Autor: Pawel Dabrowski (paweldw_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 14 Jun 1997 - 10:38:42 MET DST

> Swojego czasu nabyłem CD-ROM Aztech ZETA 6x.
> CD-ROM charakteryzował się całkiem niezłymi osiągnięciami w
> czytaniu płyt
> CD-R. Dało się odczytać nawet te nieco porysowane.
> Natomiast teraz jakby przestał...
> Dotyczy to także nowych płytek w idealnym stanie.
> Niektórych z nich nawet nie zauważa - efekt jest identyczny
> jakbym nie włożył żadnej.
> Przy wysuwaniu - co się wcześniej nie zdarzało płyta jeszcze
> się obraca.

Mam podobny problem z moim Aztech 4x, przy czym wystapil prawdopodobnie dopiero po opornych probach odczytu mocno porysowanej plyty.
Czy moglem w ten sposob uszkodzic technicznie CD-ROM ?

Natomiast co do zielonych plyt, to mam na nie sposob.
 Przed wlozeniem owej zielonej wkladam i chwilowo odgrywam
  muzyczna plyte (przycisk Play). Sposob ten jest prawie zawsze skuteczny. Dziala takze na niebieskie Verbatimki.

> Sa takie kudlate plytki (CD ?) do czyszczenia.

Ciekawe, gdzie mozna je kupic? :-)

                            Paul

 ** Pawel Dabrowski **
* paweldw_at_free.polbox.pl *