Re: Czujniki+cos+komputer

Autor: Grzegorz Hayduk (hayduk_at_tsunami.kaniup.agh.edu.pl)
Data: Tue 10 Jun 1997 - 18:12:09 MET DST

On 9 Jun 1997 20:06:51 GMT, stach_at_amk.rmnet.it wrote:

>Jest pakiet do komputera i przetworniki
>pracujace po RS485, ktorymi bardzo ladnie
>sie to robi ze sterowaniem wyjsciami wlacznie.
>Sa to drogie zabawki firmy chyba ADAM jak Cie
>interesuje moge zobaczyc dokladniej bo kolega
>robi taki system nadzoru przechowalni (jablek,
>ziemniakow) do celow zbierania informacji o
>procesach sterowania i regulacji.
>Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Tak, tylko nie wiem, jak klient sobie wepcha kartę RS-485 do laptopa, chyba że
jest jakiś konwerter RS485 -> RS 232, ale i tak jakiś software będzie do tego
potrzebny. Ale zgadzam się, 485 jest dobry, odporny na zakłócenia (pracuje na
pętli prądowej) i potrzeba dwu kabelków nie jest wygórowana, a i odległości są
niczego sobie.

 Grzegorz Hayduk University of Mining and Metallurgy
  mailto:hayduk_at_tsunami.kaniup.agh.edu.pl
  mailto:hayduk_at_jumbo.kaniup.agh.edu.pl Krakow, Poland
  http://tsunami.kaniup.agh.edu.pl/~hayduk tel. +48 12 17-28-39