Re: QUAKE

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 09 Jun 1997 - 10:45:53 MET DST

Krzysztof Pralat wrote:

> Czolem
>
> Nie jestem fanem QUAKE'a, ale mam pare pytan do fachowcow od tej gry:
>
> 1. Na roznych konfiguracjach sprzetowych (Cyrix, AMD), przy intensywnym
> odwolywaniu sie do dysku (np. ladowanie kolejnego poziomu) czesto nastepuje
> bezwarunkowe wyjscie z gry zakonczone komunikatem "ERROR: BAD SURFACE
> EXTENTS". Wykluczam mozliwosc fizycznego uszkodzenia nosnika HDD. Czym jest
> to blad w grze, a jesli tak to czy istnieja jakies patche? Wersja gry
> bodajze 1.01.

Ten "surface" na pewno nie dotyczy powierzchni dysku. Raczej świadczy o
jakichś problemach z pamięcią.

> 2. Mam dwie karty (2MB RAM kazda): Data Expert S3 Virge i STB Lightspeed ET
> 6000 Tseng. Wydajac podczas gry komende "vid_nummodes" dla pierwszej z kart
> jest dostepnych 11 trybow video 3**x3**, a dla drugiej 20 z wyzszymi
> rozdzielczosciami. Czym jest to spowodowane? Oczywiscie gra odpalana jest
> spod DOSa, bez zadnych sterownikow dla tych kart.

Pewnie po prostu jedna karta ma więcej pamięci. Ewentualnie jedna umie
ustawić soboe tryby VESA a druga nie. Trzecia możliwość (jeśli używasz
WinQuake): jedna ma sterowniki do DirectX a druga nie.

> 3. Zauwazylem na liscie jakies enigmatyczne GLQuake lub tym podobne. Co to
> jest? Czy odpalajac gre pod Winda wykozystywany jest DirectX. Czy istnieje
> mozliwosc programowego przyspieszenia grafiki w QUAKE'u? Mam Cyrix PR200+,
> 32MB RAM, ASUS m.b.,ww. karty graficzne i calosc "chodzi" plynnie jedynie w
> standardowych rozdzielczosciach. Czy dolozenie 2MB RAMu do kart rozwiaze
> problem? Prosze bez porad w rodzaju "kup Pentium".

Dużo tych pytań. Zaczynam odpowiadać na pierwszy zestaw ;-) GLQuake to
Quake dla kart z chipsetami 3dfx (VooDoo lub Rush - np. Diamond Monster
3d). Quake nie korzysta z DirectX ale WinQuake, owszem, tak (jednak bez
Direct3D - tylko dzwiek, joystick i DirectDraw dla grafiki - czyli nie
przyśpieszysz hardwarowo, jeśli nie masz karty z 3dfx lub Verite - jest
dla niego VQuake). Cyrix to marny procesor dla Quake'a (wolny
koprocesor). Jednak 200+ powinno dać przyzwoite parametry gry. Wiem, bo
próbowałem (co prawda na NT 4.0 z Service Packiem 3, który dodaje
DirectX - wartości fps nie były zbyt duże ale gra była płynniejsz niż
pod W95 z podobna ilością ramek na sekundę). Nie napiszę "kup Pentium",
ale tylko dlatego, że o to prosisz - w testach "quakowych" Intel bije
nie tylko Cyrixa ale i AMD.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland