QUAKE

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Mon 09 Jun 1997 - 10:12:59 MET DST

Czolem

Nie jestem fanem QUAKE'a, ale mam pare pytan do fachowcow od tej gry:

1. Na roznych konfiguracjach sprzetowych (Cyrix, AMD), przy intensywnym
odwolywaniu sie do dysku (np. ladowanie kolejnego poziomu) czesto nastepuje
bezwarunkowe wyjscie z gry zakonczone komunikatem "ERROR: BAD SURFACE
EXTENTS". Wykluczam mozliwosc fizycznego uszkodzenia nosnika HDD. Czym jest
to blad w grze, a jesli tak to czy istnieja jakies patche? Wersja gry
bodajze 1.01.

2. Mam dwie karty (2MB RAM kazda): Data Expert S3 Virge i STB Lightspeed ET
6000 Tseng. Wydajac podczas gry komende "vid_nummodes" dla pierwszej z kart
jest dostepnych 11 trybow video 3**x3**, a dla drugiej 20 z wyzszymi
rozdzielczosciami. Czym jest to spowodowane? Oczywiscie gra odpalana jest
spod DOSa, bez zadnych sterownikow dla tych kart.

3. Zauwazylem na liscie jakies enigmatyczne GLQuake lub tym podobne. Co to
jest? Czy odpalajac gre pod Winda wykozystywany jest DirectX. Czy istnieje
mozliwosc programowego przyspieszenia grafiki w QUAKE'u? Mam Cyrix PR200+,
32MB RAM, ASUS m.b.,ww. karty graficzne i calosc "chodzi" plynnie jedynie w
standardowych rozdzielczosciach. Czy dolozenie 2MB RAMu do kart rozwiaze
problem? Prosze bez porad w rodzaju "kup Pentium".

Pozdrawiam

Krzycho