Re: Mieszanie pamięci

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 07 Jun 1997 - 23:04:34 MET DST

"Tomasz Tarchała" <Tomasz.Tarchala_at_earthling.net> wrote:
>Mam pytanie: czy dopuszczalne jest mieszanie pamięci o różnych czasach
>dostępu w tym samym systemie? Na przykład mój pecet jest wyposażony obecnie w
>2x4+2x8MB pamięci DRAM (nie EDO) 60-nanosekundowej. Czy jeśli dokupię kości
>70-nanosekundowe albo EDO, coś się może zepsuć?
>
>Płyta może współpracować ze wszystkimi rodzajami pamięci (jest oparta na
>Intel Triton).
>
>A w ogóle to pewnie to pytanie padło już 50 razy, ale czym się tak naprawdę
>różnią pamięci EDO od nie-EDO? I czy lepiej np. wymienić pamięć na EDO, czy
>dokupić więcej cache'u (obecnie mam 256k)?

> [...]

edo ma krotsze timingi w trybie burst. teoretycznie przyspieszenie
ramu wynosi 50%, praktycznie ok 10 max 15%, a w aplikacjach
wychodzi 4%.

jesli pytasz czy wymieniac na edo czy dokupic cashe, to lepiej
dokup cashe :)))))
zakladam ze uzywasz jakiegos powaznego systemu, tzn. nie dosa i nie win95.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |