Re: Podkrecanie P166

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 04 Jun 1997 - 14:24:30 MET DST

On Wed, 4 Jun 1997, Tomek Niewolik wrote:

> A tak przy okazji, czy mozna rozpoznac szlifa 'wizualnie'? Albo w inny
> sposob? Szczerze mowiac sam jestem ciekaw, czy moj proc nie chce sie
> podkrecic, bo jest szlifem, czy dlatego, ze jest oryginalny...
>
> Pozdrowienia
>
> Tomek

Szlifa najlepiej sie rozpoznaje metoda MAcajewa. Dodatkowo jeszcze dobrze
jest miec do porownania 100% oryginal ( np. gieldowe P100 tez moze byc ).
JEsli wezmiesz sobie takie P100 i dajmy na to P166, ktore wlasnie
sprawasz, to najpierw popatrz na bialy napis pentium na gorze procesora.
NA P100 na pewno bedzie idealnie ostry i literki nie beda nigdzie
porozmywane. Moze sie zdarzyc, Ze P166 bedzie mial nieco grubsze litery (
zauwazysz to ) - wtedy jest to szlif, w dodatku niechlujnie wykonany. Moze
natomiast sie okazac, ze i P166 i P100 maja te napisy dokladnie takie
same. Teraz patrzysz na napisy ponizej - czarne i powinny byc bardzo
dobrze wyczuwalne pod palcami ( sa wygrawerowane ). JEsli nie czujesz
wyraznie rowkow liter pod palcami ( litery sa namalowane ) wtedy tez masz
w rece szlifa. Dobrze jest najpierw obmacac P100, potem porownac to z P166
- tez nie powinno byc zadnych roznic. Jesli te dwa elementy sa calkowicie
zgodne, to na 95% to jest oryginal ( jeszcze nie widzialem szlifa z
wygrawerowanymi napisami ale kto wie do czego dojdzie :) )

                                                Jurand