Re: Monitor (MDA, HERCULES) i karta CGA.

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 21:07:06 MET DST

At 18:50 97-06-03 +0200, you wrote:
>Czesc!
>
>Chcialem podlaczyc do karty CGA monitor mono, ktory wspolpracuje z karta MDA
>badz Hercules.
>Niestety nie dziala. Czy nie daloby sie tego jakos uruchomic? Wtyczka w
>monitorze i gniazdko w karcie CGA pasuja do siebie. Moze trzebaby przerobic
>kabelek laczacy monitor i karte? Niestety nie mam opisu wyjscia z karty CGA.
>Mam natomiast rospiske sygnalow we wtyczce od monitora.

  Sa monitory dwusystemowe, ktore chodza z oboma typami kart.
  Sa tez karty dwusystemowe, ktore chodza z oboma monitorami.

  Ale mieszanie tych obu systemow jest prawie niemozliwe z powodu
  roznic w polaryzacji sygnalow synchronizacji
  Jak przerobisz sobie polaryzacje i troche podstroisz czasy
  to tak jakbys zrobil nowy monitor dwusystemowy.
  Niestety obraz bedzie za waski. Pamietam takie sztuki robione
  z biednym AMSTRADEM 512. Wkladali mu karte hercules (bo wyzsza
  rozdzielczosc a obraz szedl na monitor czarnobialy CGA.
  Byl jeszcze przelaczniczek zeby zawsze mozna bylo wrocic do
  gry w Diggera na ekranie CGA :)

--
Romek