Re: ISDN - kilka pytan

Autor: Janusz Stopa (jstopa_at_bear.com)
Data: Tue 03 Jun 1997 - 05:19:17 MET DST

Nie jestem z TPSA, wiec sprobuje odpowiedziec tylko na czesc
(techniczna) pytan:

Marmot wrote:

> 1. Czy z ISDN mozna dzwonic na normalne analogowe linie i odwrotnie czy z
> analogowej lini mozna dzwonic na ISDN ?

ISDN moze miec dodatkowy "kanal" voice (jesli o to jest pytanie).

> 2. Czy ISDN podlacza sie bezposrednio do PC'ta czy tez potrzebna jest jakas
> karta ?

Jest potrzebna karta do ISDN.

> 3. Jakie predkosci mozna uzyskac na ISDN (w bps) ?

W wersji podstawowej 2 x 64 kbps (uwaga, czy oba kanaly moga
dzialac jednoczesnie zalezy od karty i driverow). U mnie
pod NT4.0 chodzi OK (pod 3.5 tylko 1x64). Linuxa jeszcze nie
sprawdzalem. Rzeczywista szybkosc transmisji zalezy od providera,
nadawcy, itd. Rzadko przekraczam (z kompresja) 12 kbajtow/sek.,
zwykle w granicach 9.

> 5. Czy przy zaisntalowaniu ISDN podciagaja swiadlowod do mieszkania, czy
> nadal to odbywa sie za pomoca miedzianych kabli ?

Zaleta ISDN jest, iz dziala na "zwyklym" kablu miedzianym- u mnie
tak dziala (ale lepiej o to zapytaj w TPSA).

Duzo zalezy od Twej lokalnej firmy telefonicznej. ISDN jest
jednak bardziej skomplikowany niz zwykly telefon (POTS).

Janusz