Re: TP SA - reklamacja a brak bilingu

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 31 May 1997 - 04:34:39 MET DST

On 30 May 97 at 22:28, Krzysztof Dziedzicki wrote:

> Witam
>
> Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie.
> Reklamowalem rachunek telefoniczny w TP S.A.
> Po pewnym czasie dostalem odpowiedz w ktorej uprzejmie informowano
> mnie, ze nie ma podstaw do uznania reklamacji.
> Jednoczesnie poinformowano mnie, ze "wydruk - specyfikacja polaczen"
> znajduje sie do wgladu za okazaniem dowodu w Biurze Obslugi Klienta.

Mnie odpisano dokladnie to samo MIMO, ze billing jako taki moge
zamowic. Po prostu bylo takie rozporzadzenie ministra ze TP S.A. musi
reklamujacym podeslac darmowy billing. TP S.A. wietrzac w kazdym
abonencie oszusta uznala, ze zamiast za darmo wysylac bedzie za
darmo...pokazywac. Niedawno minister
ustalil/uchwalil/powiedzial/rozporzadzil (niewl. skreslic) ze TP
S.A. MUSI ZA DARMO WYSLAC i nie ma dyskusji. Nota bene moj abonent
nie moze sobie pojsc z dowodem bo w ogole nie moze chodzic i sobie
tego obiecanego przez ministra billingu nie obejrzy. Az sie dziwie,
ze lachudrom abonenci regularnie szyb nie wybijaja bo ja przyznam
mialem wielka ochote :-)

> W moim pismie z reklamacja zazadalem przysylania co miesiac wykazu
> polaczen. Odpowiedziano mi cyt. "... w chwili obecnej nie ma mozliwosci
> wykonania us-ugi rejestrowania polaczen i przesylania wydrukow do
> poszczegolnych rachunkow telefonicznych."

Wyglada na to, ze jesli moga Panu przedstawic "jakis tam" wykaz to
nie musza automatycznie uznawac reklamacji.

> To co Oni mi proponuja to sa jakies ich techniczne rejestracje
> podobno zagmatwane i dlatego nie chca wysylac tylko daja do wgladu.

To bardzo ciekawe bo w gazetach bylo, ze jak nie moga dac billingu to
reklamacje MUSZA uznac. Tyle, ze oni moga krecic, ze co prawda nie
moga go wyslac ale jako taki billing jest (w postaci rzedow cyfr i
mruczenia transformatora :-). To calkiem mozliwe.

> Moje pytania.
> 1) Czy jezeli nie przyslali mi wydrukow to sprawa jest na moja korzysc ?

Chyba nie. Zreszta juz Panu odpisali ze nic z tego, wiec pozostaja
Panu kolejne odwolania (z wiadomym chyba skutkiem) a potem droga
sadowa.

> 2) Gdzie szukac ew. podstaw prawnych (Dz.U. itp.)

Ja mam Dz.U. 117. Poz. 564 - Obwieszczenie Ministra Lacznosci z dnia
30 sierpnia 1995 r. w sprawie ogloszenia jednolitego tekstu ustawy o
lacznosci (dalej jest ta wlasnie Ustawa). Tresc ustawy o
lacznosci moze Pan sobie sciagnac z sieci:
http://druid.if.uj.edu.pl:80/prawo/ (link: ustawa o lacznosci)

Tylko, ze Panu bardziej potrzeba rozporzadzenia o tych nieszczesnych
reklamacjach. Moze ktos wie cos wiecej. No jeszcze pewnie przydalby
sie Regulamin Swiadczenia Uslug przez naszego kochanego monopoliste.
Do zakupu w ich centrach promocyjnych po nieszokujacych cenach.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski