Re: Pentium 100 na 200MHz

Autor: Fish (fish_at_ikar.t17.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 30 May 1997 - 14:28:13 MET DST

On Fri, 30 May 1997 09:43:37 +0200, "Darek"
<dbogdans_at_poltegor.igo.wroc.pl> wrote:

>Co do podkręcania - czy ktoś ma doświadczenia z Pentium 100 podkręconym na
>200MHz (to nie pomyłka)? Ja używam takiego procesora od 3 tygodni i nie
>wykryłem żadnych nieprawidłowości. Tego typu procków używa także kilku
>moich znajomych. Dla zainteresowanych podam, że chodzi o serię SY046
>przeznaczoną oficjalnie do komputerów przenośnych. W świetle moich
>doświadczeń i informacji, że te procesory są dostępne w hurtowniach w
>Niemczech od ok. miesiąca zastanawia mnie znaczny spadek cen szybkich
>Pentium na giełdzie (166 i 200):)))
>
>Dariusz Bogdański
> [...]

mam dokladnie te same informacje: sa to procki sprowadzane z niemiec,
jakas specjalna seria - dokladnie oznaczen nie znam, natomiast
charakterystyczna jest wieksza pionowa literka "i" obok oznaczen
kodowych. swoje p100 (kupione jako p100, oczywiscie) krece na 180
(wiem, wiem, lepiej jest na 166 bo plyta szybciej chodzi, ale
potrzebuje go glownie do raytracingu), na 200 wszystko mi chodzilo
(dos, nt, linux) za wyj. win95 ktory wyrzucal blad ochrony.

tak nawiasem, moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego zwykly p120 nie da sie
przekrecic powyzej 133 mhz na plycie soyo hx 512 ?? mialem cos takiego
wczesniej, wygladalo na to ze nie chcial przyjac wiekszego mnoznika..
na innych plytach soyo jest to samo.

pozdrowienia,
Artur Filipiak

--