Re: Coz to FTP?

Autor: Romuald Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Thu 29 May 1997 - 11:41:12 MET DST

On Thu, 29 May 1997, Gregorio Kus wrote:

> nie sadze.
> Jak dany daemon wisi (listen) na porcie to kazdy accept
> powoduje fork'niecie nowego procesu i mysle ze kazdy proces
> ftpd i httpd bedzie mial (w normalnych warunkach, bo pewnie
> admin cos pokombinowac moze) ten sam priorytet, czyli
> niezaleznie od tego ile procesow uruchomil ktory demon
> wszystkie chodza z tymi samymi priorytetami, wiec szybkosc
> zalezy wylacznie od efektywnosci samego protokolu,
> a ta przy ciagnieciu wiekszego pliku bedzie taka sama
> w obu przypadkach.

  Tu mnie przychwyciles. Tyle, ze "forkniecie" moze oznaczac
  przydzial nowej pamieci (byc moze wirtualnej jesli serwer jest
  mocno obciazony). Teraz jesli proces obslugi FTP jest mniejszy
  pamieciowo od procesu obslugi HTTP to (byc moze) nie bedzie
  wymagal swapowania procesow na dysk. Powinien byc wiec szybszy
  w praktycznym dzialaniu. IMHO.
  Przy mocno obciazanych "sites" i istniejacych ograniczeniach
  na jednoczesnie obslugiwane zadania HTTP (kazdy administrator
  jednak jakies ograniczenie zaklada) dodatkowo moze pojawic
  sie problem z polaczeniem = dodatkowy czas.

--
Romek
  ----- pecetologia to nauka doświadczalna -----