Re: TP S.A. - "czarny terminal"

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 29 May 1997 - 00:48:56 MET DST

On Tue, 27 May 1997 23:44:06 +0200 (CEST), Andrzej Gidynski wrote:

>By mo e lada dzie TPSA nie b dzie wymaga a skryptów.
>Wygl da to jak bajka ale sprawdzi em dwa razy.
>Kilka dni temu instalowa em dost p przez TPSA (osobi cie mam
>konto komercyjne i ze skryptów nie korzystam) i po kilkunastu próbach
>po czenia si (godzina oko o 11-12 w W-wie wywali em skrypt i
>przypadkowo postawi em ptaszka aby pokaza o si okienko do logowania
>przed wybraniem numeru.
> Po ukazaniu si okienka paln em F7 modem pomamrota
>i bez wpisywania PPP i PPP uzyska em po czenie.
>Powtórzy em to kilka krotnie i zawsze uzyskiwa em po czenie.
[...]
>Mo e kto to wyja ni? (Konrad P. chyba pytanie do Ciebie?) :))
[...]
> Niestety chyba to nie dzia a na wszystkich centralach bo
> osobi cie nie mog tego uzyska .

to nie zalezy od centrali lecz od hostu po drugiej stronie sznurka
(przeciez to ze numer jest ten sam w calej polsce nie oznacza ze
w calej polsce laczysz sie z tym samym hostem)

jesli host jest tak ustawiony ze od razu odpala ppp [z reguly wNT]
(bez koniecznosci uprzedniego loginowania sie i "recznego" odpalania ppp
[jak to jest z reguly {ale niekoniecznie} na hostach unixowych] )
to sie dogaduja uzywajac DHCP cy cus' w tym rodzaju
czyli skryptu miec nie musisz ale username i password tak.
(nawet jesli jest dla wszystkich uzytkownikow ten sam)

Grego

p.s. a moze jest w DHCP (niepamietam) mozliwosc laczenia
  calkowicie bez autoryzacji?

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi