Re: CD Rom Goldstar - Zgryzliwy?!

Autor: stefan_at_pluton.pol.lublin.pl
Data: Tue 27 May 1997 - 21:54:12 MET DST

Dobieslaw Wroblewski <wrobldob_at_infoserv.ii.uj.edu.pl> pisze:
> Czy CD Goldstar sie gryza?

> Po raz drugi zdarza mi sie instalowac CD Goldstar.
> Kiedys 8x, wczoraj 4x.
> W obydwu przypadkach jako slave na pierwszym kanale IDE.
> Masterem w pierwszym przypadku byl jakis Seagate 1.2,
> w drugim zas moj Conner 1.2 (GB).

Ja mam Gold Stara GSCD 540C (4x) i nie mam problemów.
Dwa HDD na pierwszym kanale, CD na drugim. Może dlatego...
Sprawdzone pod M$ DOS, Caldera Open DOS, OS/2 3.0, OS/2 4.0,
Linux.

> W pierwszym przypadku na poczatku wsjo bylo dobrze.
> Zainstalowalem sterowniki - i zaczelo sie kisic. Po wlaczeniu
> media prayera trzeba bylo RESETOWAC (nie Ctrl+Alt+Del).
> Odinstalowalem sterowniki i wsjo wrocilo do normy (bylo
> zainstalowane w95, wiec tylko pod dosem nie widza CD).

A spróbuj w Setupie zmienić ustawienia dysków z auto na
PIO 0 lub 1. Może to pomóc, ale HDD będzie wolniej pomykał.

> W drugim przypadku trzeba sterownikow, bo jes Dos i w3.1.
> A tez sie kisi.

U mnie kisiło się odtwarzanie CD audio. Okazało się, że
walnięty był zasilacz (CD-ROMy czytał).

--
Tomasz Stafiński  -  Politechnika Lubelska